Thursday 21 August 2014

Soalan 633: Melihat Ali, Al-Hassan, Al-Hussein (as) Salam Al-Ibraheemy - Iraq


Soalan 633:  

Saya melihat dalam tidur saya bahawa Imam Ali (as) bekas ditebas (luka) di kepalanya, dan di sebelah kanan dan di sebelah kirinya kedua-dua Imam Al-Hassan dan Al-Hussein, dan dia telah memegang kepalanya dan berkata kepada saya: Sesungguhnya ini tidak menjadi masalah kepada saya.
     
Penghantar: Salam Al-Ibraheemy - Iraq

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Insya' Allah (jika dikehendaki Allah) mimpi (rukya) anda adalah baik untuk anda dan penjelasan kebenaran kepada anda dan akan membiasakan anda dengannya.

Apa yang dimaksudkan dalam mimpi (rukya) adalah Imam Ali (as) zaman ini, maknanya, yang washiy Imam Mahdi atau Mahdi pertama.

bekas ditebas di kepala, saya telah menjelaskan perkara ini tahun lalu dalam khutbah Haji (khutbah haji), dan anda boleh menyemak semula khutbah dan mendengar padanya.

Semoga Allah memberi kejayaan kepada segala perkara yang baik dan mengetahui kebenaran dan menyokongnya.

Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah dan barkahNya.

Ahmad Al-Hassan
Muharram Al-Haram / ​​1432 Hijrah

No comments:

Post a Comment