Saturday 23 August 2014

Soalan 371: Jadi kaya dan bertambah berat badan - Fadhl Al-Muhallil-Yaman

Soalan 371:

Mimpi (rukya) bapa saya, yang telah meninggal dunia, memberi saya berita gembira tentang sesuatu. Saya melihat bapa saya berpakaian dengan pakaian yang paling indah, dan dia nampak muda, dan dia melihat cermin dan berkata: "Tiada yang lebih indah dari syurga", dan dia memberikan saya berita gembira bahawa salah seorang dari adik beradik saya akan menjadi kaya dan rezeki yang besar telah dibukakan untuk mereka. 
Dan dia memberikan saya berita gembira bahawa salah seorang dari adik beradik saya akan bertambah berat badan, dia memberitahu saya: begini dan begini dan dia akan bertambah berat badan.

Jadi apakah makna kekayaan yang pada pertama itu? dan apakah makna akan bertambah berat badan pada yang kedua? Salam saya.

Pengirim: Fadhl Al-Muhallil-Yaman

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
                             
Rezeki yang sebenar (hakiki) ialah rezeki akhirat dan bimbingan ke arah kebenaran dan beramal dengannya.

Bagi bertambah berat badan, ia juga menunjukkan kepada peningkatan keadaan seseorang di akhirat kelak.

Ahmad Al-Hassan
Syawal / 1430 Hijrah

No comments:

Post a Comment