Sunday 17 August 2014

Bayi Bayi yang baru dilahirkan dan air

Panduan Ta’bir Mimpi (Tafsir Mimpi) Dari Imam Ahmad Al-Hassan a.s.
                             
Simbol-Simbol Tertentu Dan Makna-Maknanya

Bagi air, di dunia ini, ia membersihkan badan daripada kekotoran, dan mengenai ruh ia mewakili penyucian.


Bayi yang baru dilahirkan dalam mimpi (rukya) bermakna berita gembira dari Allah. Dan makna mimpi (rukya) anda dan mimpi saudara anda adalah petunjuk dari Allah terhadap Wilayah dan penyucian yang mengiringinya.


Adapun pengertian kelahiran anda dan bahawa anda bayi yang baru dilahirkan: ia adalah bahawa sesiapa yang dipimpin kepada Wilayah Allah SWT adalah tanpa dosa seperti bagaimana ibunya baru melahirkannya.



Bagi Zahraa' (as) sebagai seseorang yang datang ke hadapan anda, ia bermakna bahawa dia adalah sebab untuk panduan dan mengetahui kebenaran anda.

Dan maksud beliau (Zahraa' (as)) menjulang anda ke langit, ia bermakna bahawa dia akan menjadi sebab untuk penglihatan mimpi (rukya)  anda Kerajaan-kerajaan Langit Allah SWT.

Juga bayi yang baru lahir adalah berita gembira, jadi dalam mimpi (rukya) ini bermakna bahawa anda membawa khabar gembira kepada abang (atau adik atau saudara) anda yang melihat bayi yang baru lahir untuknya, dan dalam mimpi (rukya) anda membawa kepadanya khabar gembira dengan kemunculan Imam Mahdi; kerana dalam wawasan itu menyebut bahawa bayi yang baru lahir adalah dari ansar (penyokong) Imam Mahdi.

No comments:

Post a Comment