Thursday 21 August 2014

Soalan 614: Penyembelihan kambing biri-biri dan lembu-lembu. T.R. Finland

Soalan 614: Penyembelihan kambing biri-biri dan lembu-lembu. T.R. Finland

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
                                                                      
Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah dan barkahNya.

Kami menghantar ucapan takziah kami kepada Sohib Al-Zaman (Iman Zaman) Al-Hujjah anak Al-Hassan (as), dan selawat dan salam ke atasnya dan bapa-bapa sucinya dan anak-anaknya, kita menghantar takziah ucapan kepada tuan dan maula saya Ahmad Al-Hassan untuk Saidatana yang telah tertakluk dan tertindas (Fatimah Al-Zahraa '). Sesungguhnya kita kepunyaan Allah dan sesungguhnya kepadaNya jualah kita kembali.


Lebih daripada 10 tahun yang lalu, saya pernah tinggal di Baghdad dan saya melihat dalam tidur saya seolah-olah saya berada di kawasan yang saya tinggal, bersendirian dan gelap, dan lembu-lembu dan biri-biri disembelih dan darah mengalir bagaikan sungai-sungai di jalan. Dan ada seorang lelaki muda berambut perang berjalan di belakang saya, dia adalah dari kawasan yang sama, dan dia mempunyai mata biru, dan dia cuba untuk mengejar saya, dan setiap kali saya berlari ke arah tertentu saya dapati akhir jalan disekat jadi saya pergi ke jalan yang lain. Dan semua jalan-jalan mempunyai darah dari sembelihan lembu dan biri-biri, dan saya menjadi sangat letih. Kemudian saya mendengar suara dari langit berkata kepada saya: Pergi belakang Fatimah. Dan saya dapati ibu kawan saya, dan namanya Fatimah, jadi saya pergi ke belakangnya, dan dia membuka lengannya untuk melindungi saya. Pada masa itu orang muda itu berhenti dan seolah-olah terdapat perbezaan telus antara beliau dan ibu kawan saya, dia tidak dapat mendekati langsung, dan dia berdiri beberapa meter dari kami.

Mimpi (rukya) lain pada hari yang sama, seolah-olah saya sedang tidur dan saya mendengar suara dari langit berkata kepada saya: Anda sedang tidur dalam pelukan Fatimah, dan saya dapati diri saya dalam pelukan seorang wanita yang sama. Ya tuan, ya maula, Saya meminta maaf untuk memanjang-manjangkannya, tetapi selepas saya menyahut seruan dan selepas saya menyertainya, Al-hamdu Lillah, saya memohon kepada Allah dan saya meminta dari Pemilik Zaman (Sohib Al-Zaman) (as) dan saya meminta pada tuan, semoga jiwa saya menjadi tebusan tuan bahawa tuan menerima saya sebahagian dari orang-orang ansar, tetapi saya tidak melihat mimpi (rukya) Imam suci (as) selepas saya menyertai [dakwah ini], mereka melihat dalam mimpi (rukya) sebelum saya menyertai dakwah tetapi saya tidak melihatnya, adakah ia mempunyai makna? Saya rasa para Imam, semoga jiwa saya menjadi tebusan mereka, marah dengan saya dan tidak menziarahi saya.

Akhirnya, saya memohon maaf kepada tuan dan maula saya kerana memanjang-manjangkannya dan saya memohon ampun kepada Allah SWT atas kelemahan saya, dan saya memohon kepada Allah SWT supaya Dia menetapkan tuan di bumi dan melimpahkan tuan dengan rahmatNya dan membebaskan tuan dan membebaskan saudara saya dari dipenjara, dan bahawa Dia membuatkan tuan tinggal [di] dalam kediaman datuk tuan yang tercinta dan Al-Rasul Allah (S). Dan salam atas kamu, rahmat Allah dan barkahNya.

Pengirim: T.R. Finland

Jawapan:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
                                                                      
Penyembelihan kambing biri-biri dan lembu-lembu adalah apa yang anda lihat dan telah berlaku di Iraq dalam beberapa lalu tahun. Dan masuk ke dalam pelukan Fatimah Al-Zahraa' (as) ertinya menyertai Agama Ilahi yang Benar.
Jadi wawasan pada masa ia berlaku adalah penjelasan kepada apa yang akan berlaku kepada anda pada masa akan datang, dan ia telah berlaku dengan nikmat Allah kepada kamu

Dan Damai. Rahmat dan rahmat Allah kepada kamu.

Ahmad Al-Hassan
Pertengahan Syaaban / 1431 Hijrah

No comments:

Post a Comment