Sunday 24 August 2014

Soalan 478: Simbol-simbol Agama Ilahi - Ali Libnani - Jerman


Soalan 478: Simbol-simbol Agama Ilahi - Ali Libnani - Jerman

Syed Ahmad Al-Husni, Dan Salam atas tuan, rahmat Allah dan barkahNya. Saya berharap tuan dapat mentafsir mimpi ini yang saya lihat dalam tidur saya.

Dalam tidur saya, saya melihat bahawa saya berada di sebuah bangunan lama, ia mempunyai tanah landai curam. Saya melihat bahawa saya memerhatikan wanita Sunni sedang bersolat di sana, kemudian saya mendengar suara seruan "Wahai manusia! Sokonglah Al-Zahraa'!" Jadi saya berlari ke arah pintu, dan ia adalah di bahagian atas tanah landai curam. Kemudian saya melihat sebuah bukit tinggi berdebu, lalu saya memanjat bukit itu dan saya melihat satu perhimpunan dan ramai sheikh-sheikh berserban putih, dan semuanya melaungkan " Sokonglah Al-Zahraa''!" dan mereka menunjuk dengan tangan mereka ke arah seorang kawan saya supaya dia boleh sholat bersama mereka sebagai Imam kepada kumpulan tersebut. Jadi saya berlari ke arah rakan saya itu dan memegang tangannya dan memberitahunya supaya menunggu sehingga saya mengambil Wudhuk. Kemudian saya berlari menuju ke air, tetapi saya ternampak empat orang tentera Yahudi bersenjata, dan saya tidak takut pada mereka, dan terus mengambil Wudhuk. Mimpi tamat.

Saya berharap tuan mentafsir mimpi saya ini, dan
terima kasih banyak-banyak.

Pengirim: Ali Libnani - Jerman

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
                             
Tempat itu adalah suatu tempat di internet.

Hakikat bahawa ia adalah condong (curam) dan hakikat bahawa supaya kamu menyokong Al-Zahraa', dan anda sedang mendaki tanah landai curam, ini menunjukkan kepada anda, keadaan anda dan keadaan anda sebelum anda menjawab Seruan (dakwah) Ilahi, untuk anda berada di tempat yang rendah berbanding dengan keadaan yang anda pergi, kerana dia berada di atas tanah landai. Kemudian anda memanjat bukit, dan hakikat bahawa tempat yang anda pergi adalah tinggi adalah tanda bahawa ia adalah kebenaran, kerana ia adalah tempat yang tinggi berbanding dengan tempat yang rendah tempat anda berada di dalamnya.


Wanita Sunni, bermakna bahawa mereka tidak berada pada Wilayah Kebenaran, kerana keadaan manusia jika dia mendakwa menjadi pengikut Ali (as) dan para Imam selepasnya (as) tetapi tidak menyokong Al-Mahdi dan percaya kepadanya apabila dia muncul, seperti keadaan Sunni yang tidak percaya kepada Ali (as).

Suara yang menyeru " Sokonglah Al-Zahraa' (as)", bermakna menyokong Al-Mahdi (as), kerana menyokong Al-Mahdi di zaman ini adalah menyokong Fatimah Al-Zahraa' (as); kerana Al-Mahdi adalah orang yang akan membalas bela Al-Zahraa' (as) ke atas orang-orang yang menindasnya.

Hakikat bahawa anda mahu membuat Wudhu 'dan berdoa, adalah tanda keakraban / kesediaan anda untuk menyokong Mahdi

Askar-askar Yahudi bukanlah orang-orang Yahudi, yang bererti agama mereka bukan Yahudi, sebaliknya, mereka adalah orang-orang Yahudi zaman ini walaupun mereka mendakwa diri mereka sebagai orang Islam atau Syiah, kerana mereka melawan Al-Mahdi sebagaimana nenek moyang mereka orang-orang Yahudi menetang Isa (as). Dan hakikat bahawa anda melihat mereka dalam perjalanan anda untuk mengambil Wuduk bermaksud bahawa mereka mahu untuk memutuskan jalan Allah daripada anda dan menghalang anda daripada menyokong Al-Mahdi (as) dengan melontarkan kekeliruan untuk menghalang anda daripada kebenaran.

Bagi Wuduk anda ia bermakna penyucian. Bagi rakan anda sebagai Imam kumpulan, hendaklah dilihat namanya. Semoga Allah memberikan kejayaan kepada segala perkara yang baik. Dan Salam atas kamu, rahmat Allah dan barkahNya.

Ahmad Al-Hassan
Zhul 7ijjah / 1430 Hijrah

No comments:

Post a Comment