Wednesday 20 August 2014

Soalan 599: Umat selepas masti dan amaran penduduk bumi.

Soalan 599:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan salam pengiktarafan.
                                                          
Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah ke atas Maulana Muhammad dan washiy dan utusannya Ahmad dan atas bapa-bapa mereka yang suci dan baik.

Soalan pertama saya: Mengapa saya melihat rukya-rukya mengenai ulamak setelah mereka mati?

Saya melihat Sayyed Al-Khomeini 3 hari selepas kematiannya, ada cahaya telah keluar dari dahi dan pipinya, dan saya tidak dapat mengenal dia kecuali dari alis keningnya. Dan dia ada ulamak yang lain bersama semasa mereka pada permulaan jalan. Dan aku melihat Bint Al-Huda, saudara perempuan Al-Sadr, rambutnya panjang dan dia memakai sesuatu yang kelihatan sama dengan selubung, dan dia berkata kepada saya, "umur kamu adalah dari umur saya", atau "umur saya adalah dari umur kamu ", saya tidak ingat.

Dan saya melihat Baqir Al-Hakim selepas letupannya itu duduk di dalam bilik ulamak-ulamak syahid, seolah-olah dia adalah seorang kanak-kanak lelaki di atas sofa, dan di sebelahnya adalah Al-Syahid  Al-Sadr Al-Thani yang tua dan beliau bersandar pada Al-Hakim, seolah-olah dia telah memujinya. Dan Syed Baqir tersenyum, senyuman seorang pelajar apabila gurunya memujinya, dan cahaya bersinar dari kepala Al-Sadr berbentuk bulatan, dan sofa Syed Al-Sadr adalah lebih tinggi daripada sofa Syed Al-Baqir.

Dan saya melihat Syed Muhammad Ridha Al-Shirazi pada masa yang sama dia disiarkan di Internet, dan dia telah mati, berdiri, dan ada kain yang hijau kebiruan Fairuz (Turquoise) dikafankan padanya, warnanya sangat cantik. Dan terdapat kalung perak di lehernya, dan ada kunci tergantung padanya, dan ia agak besar, dan dua perkara lain yang saya tidak ingat.

Dan akhir sekali, ini adalah kali ketiga atau lebih bahawa saya mendengar ayat-ayat Suci dalam tidur saya:
فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ * يَغْشَى النَّاسَ ۖ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ * رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ *............... إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا ۚ إِنَّكُمْ عَائِدُونَ

{Maka tunggulah hari ketika langit membawa kabut yang nyata, * yang meliputi manusia. Inilah azab yang pedih. * " (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, lenyapkanlah dari kami azab itu. Sesungguhnya kami akan beriman". " * ...... * ...... * Sesungguhnya (kalau) Kami akan melenyapkan siksaan itu agak sedikit sesungguhnya kamu akan kembali (ingkar)} [Al-Dukhan 44: 10-15], dan juga saya mendengar ayat-ayat permulaan Surah Al-Anbiyaa' dan ayat-ayat terakhir Surah Al-Shams

إِذِ انبَعَثَ أَشْقَاهَا
{Ketika bangkit orang yang paling celaka di antara mereka. ..} [Al-Syams 91:12], dan sebahagian daripadanya adalah dengan cara yang sama tuan membacanya. Adakah semua itu mempunyai kaitan dengan saya? Saya takut ya tuan, sila doakan supaya kita mempunyai pengakhiran yang baik.

Pengirim: Zainab - Emiriah Arab Bersatu



Jawapan:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan salam pengiktarafan.
                                                          
Kadang-kadang apa yang dimaksudkan dari rukya-rukya (mimpi) mengenai orang-orang tertentu hanyalah nama-nama sahaja. Jadi Syed Khomeini yang anda lihat tidak sama dengan Sayyed Khomeini (rahimahu Allah), sebaliknya, Allah hanya memberitahu anda mengenai umat setelah kematian Al-Syed (rahimahu Allah) melalui seseorang yang anda kenal dan dia adalah Syed Al-Khomeini, jadi apa yang dimaksudkan hanyalah nama Syed Al-Khomeini, dan ia adalah "Rohullah (Roh Allah)-nya".

Dan juga tidak mungkin Bint Al-Huda yang kamu lihat adalah Bint Al-Huda Al-Alawiyah saudara perempuan Syed Muhammad Baqir (rahimaha Allah); kerana dia berkata kepada anda "Umur anda adalah dari umur saya (dan ini adalah ayat yang betul) yang bermaksud bahawa dia adalah dari keluarga Muhammad dan bukan orang biasa biasa, bahkan dia adalah dari Roh-roh Kehidupan - dan mereka adalah keluarga Muhammad (as) - yang hidup dan mati, dan seluruh ciptaan adalah daripada mereka.

Dan mimpi anda tentang Syed Muhammad Al-Baqir Al-Hakim dan Al-Syed Al-Sadr (rahimahuma Allah), insya Allah (jika dikehendaki Allah) itu baik bagi mereka, dan mereka mati dalam Al-Wilayah insya Allah (insya Allah) dan sebelum kenyataan 13 Rejab dan mereka tidak menafikan seruan.

Dan Muhammad Ridha Al-Shirazi, dalam mimpi (rukya) anda tentang dia tidak baik, kerana untuk rantai dan kunci menunjukkan penjara. Semoga Allah melindungi kamu dari penjara akhirat.

Adapun apa yang anda dengar, ia adalah satu amaran hukuman yang akan datang kepada penduduk Bumi. Saya mohon kepada Allah agar anda dan semua ansar dalam keadaan baik dan diselamatkan dan mempunyai pengakhiran yang baik. Adapun ayat {Ketika bangkit orang yang paling celaka di antara mereka. ..} ia adalah kerana jalan Al-Mahdi akan menjadi seperti jalan Ali (as), dan pengakhiran beliau akan menjadi seperti pengakhiran Ali (as) .

Semoga Allah memberi kejayaan kepada segala perkara yang baik. Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah dan barkahNya.


Ahmad Al-Hassan

Rejab Al-Asab / 1431 Hijrah

No comments:

Post a Comment