Saturday 23 August 2014

Soalan 365: Melihat Imam Zainul Abidin - Ayham

Soalan 365:
                                   
Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah, Saya tidak tahu bagaimana nak jeniskan  mesej ini saya. Saya ingin bertanya mengenai tafsiran mimpi (rukya) yang berlaku tidak kurang daripada dua tahun atau mungkin tiga tahun lalu. Ia bukan mimpi (rukya), tetapi saya melihat seolah-olah Imam Zainul Abideen (as) bercakap dengan salah seorang Syed, dan dia adalah Syed Haydar Al-Hilliy (rahimahu Allah), dan semasa ucapannya beliau berkata kepadanya (Syed) sambil menunjuk ke arah saya, "ini adalah anak saya". Saya berharap anda dapat mentafsirknya, terima kasih
.
Pengirim: Ayham

Jawapan:
Mimpi (rukya) ini mempunyai tafsiran untuk zaman (masa) anda, dan ia tidak seperti yang anda fahami bahawa Imam Zainul Abidin (as) adalah Imam Ali bin Al-Hussein (as) sendiri. Hakikat bahawa beliau berkata bahawa anda adalah anaknya atau dia tunjuk ke arah anda mengarahkan sesuatu kepada anda maka insya Allah anda akan dibimbing kepada Imam pada masa anda itu; kerana seperti yang dijelaskan dari mimpi-rukya anda (bahawa Imam mengatakan anda adalah dari anak-anaknya) yang bermakna pada masa di mana Imam itu tunjuk ke arah anda mengarahkan sesuatu kepada anda, adalah ketara anda bukan dari anak-anaknya, bermaksud bukan daripada mereka yang beriman kepadanya, malahan beliau menunjuk ke arah realiti anda; bahawa anda akan menjadi dari anak atau anak-anaknya, yang bererti orang yang beriman kepadanya. Semoga Allah memberi kejayaan kepada segala perkara yang baik dan menetapkan langkah-langkah anda untuk mengetahui kebenaran, dan menyertainya.

Ahmad Al-Hassan

No comments:

Post a Comment