Thursday 21 August 2014

Soalan 621: Solat baca ayat [Al-Maaidah 5:55] dan tidur -Manal - Yemen

Soalan 621:  
Salam ditujukan kepada Imam dan Ahlul Bayt (a.s).

Tuan, mimpi (rukya) saya berlaku selepas saya solat dua raka'at pada waktu malam dan membaca ayat:

إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

{Sesungguhnya waliy (penguasa) kamu hanyalah Allah, Rasul-Nya, dan orang-orang yang beriman, yang mendirikan shalat dan menunaikan zakat, seraya mereka tunduk (kepada Allah).} [Al-Maaidah 5:55]

Saya melihat di dalamnya bahawa saya berada di tempat yang gelap, kemudian tiba-tiba cahaya muncul, dan saya mendengar seseorang berkata: "Inilah Imam itu, maka saya mengikutinya". Kemudia saya cuba mengejarnya, tetapi dia bergerak jauh dari saya, tetapi walaupun saya telah keletihan saya mencuba dan memanggil, kemudian tiba-tiba dia berhenti di sebuah taman hijau dan tersenyum. Lalu saya terbangun. Apakah tafsirannya?

Pengirim: Manal - Yemen

  Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Mimpi (rukya) yang jelas, semoga Allah memberikan kejayaan kepada segala perkara yang baik, dan ia adalah bahawa anda telah sampai kepada Mahdi dari keluarga Muhammad yang merupakan cahaya dalam kegelapan dunia ini.

Taman hijau adalah buku-buku dan ilmu pengetahuan yang Mahdi sebarkan. Dan kepada anda ia mewakili laman web yang anda masuk dan mendapati di dalamnya ada buku dan ilmu pengetahuan.

Semoga Allah memberi kejayaan dan memperkenan anda kepada semua perkara yang baik.

Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah dan barkahNya.

Ahmad Al-Hassan
Muharram Al-Haram / ​​1432 Hijrah

No comments:

Post a Comment