Wednesday 20 August 2014

Soalan 604: Mati tak mati, tersembunyi atau tidak, panas bertenaga


Soalan 604:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Dan Salam atas kamu,

Apabila saya tahu tentang seruan Syed Ahmad Al-Hassan, saya tidur, saya bermimpi dan ia mengikut apa yang saya ingat. Dan saya mohon maaf atas apa-apa yang tertinggal atau tertambah.

Ada sesuatu di tingkap rumah saya, seolah-olah ada orang di sana yang telah mati tetapi tidak mati, dan tersembunyi tetapi tidak tersembunyi, dia mempunyai tenaga yang kuat seolah-olah terdapat satu perkara yang besar di sini. Saya berasa panas apabila saya menghampirinya, dan saya takut dan saya zikir pada Allah banyak-banyak.

Terdapat kesinambungan untuknya tetapi saya sudah cukup dengan sebbanyak ini; kerana ia adalah sukar bagi saya untuk menerangkan mimpi (rukya) itu.

Pengirim: Zahraa '- Arab Saudi

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
           

Saya memohon kepada Allah supaya Dia memberi anda kejayaan dan membuat anda mengenal kebenaran dan menyokongnya. Sebagai untuk penglihatan mimpi (rukya)  anda, ia adalah mengenai seruan kebenaran ini dan memberi penjelasan mengenai keadaan pemiliknya.


Sudah mati tetapi tidak mati bermakna dia memasuki dunia ini sebelumnya, dia telah dibunuh, dan dia telah meninggalkan dunia ini. Dan anda boleh menyemak semula perkara yang diserupakan dengan Isa (as) dan ia terdapat dalam Kitab Mutasyabihat Jilid 4 Soalan 179. Bagi hakikat bahawa dia tidak mati, ia bermakna bahawa di masa ini dia wujud di dunia ini.

Bagi yang tersembunyi dan tidak tersembunyi, bermakna bahawa perkara mengenai Mahdi Pertama hadir dalam riwayat Sunni dan Syiah dari Muhammad Rasulullah (S) dan (Keluarga) Aali Muhammad (as) dan dalam wasiat Rasulullah (S) yang telah disampaikan di dalam Kitab-kitab, namun begitu, ia adalah hampir satu perkara yang tersembunyi dari kebanyakan orang; kerana kehendak Allah AWJ adalah supaya perkara itu didedahkan oleh pemiliknya sendiri apabila tiba waktunya.

Dan tenaga dalamam ia adalah cahaya Allah SWT.

Dan haba yang anda rasakan adalah panas sebenar dalam Kehidupan. 

Dan menyebut Allah menjelaskan kepada anda bahawa penglihatan anda adalah ilham (wahyu) dari Allah SWT kepada anda. Semoga Allah memberikan anda kejayaan

Dan Salam atas kamu, dan rahmat Allah dan barkahNya

No comments:

Post a Comment