Tuesday 19 August 2014

Soalan 120: Kiamat Kecil

Soalan 120
Salam bagimu. Saya melihat rukya tentang Hari Kiamat dua hari lepas: Lembah api, lembah-lembah bara api, lembah haiwan, dan ada laluan kecil dan manusia bising, dan semua orang memilih satu jalan. Dan saya dan sekumpulan orang melintasi lembah-lembah itu dan kami sampai ke puncak gunung itu, dan saya bertanya: "Siapakah mereka yang tidak tentu arah dan tahu ke mana mereka pergi itu, sungguh dahsyat". Lalu seorang lelaki berkata kepada saya: "Tidakkah kamu tahu mengapa?". Jadi saya kata: "Tidak". Lalu dia berkata: "Ini adalah Hari Kiamat. Saya menjadi takut. Kemudian dia berkata kepada saya: "Kiata telah melintasi sejauh ini dan sedikit lagi sampai."

Apakah makna mimpi ini? Dan terima kasih, salam kepada Syed Ahmad Al-Hassan (a.s)

Penghantar: Huraa' Al-Khafagy

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan salam pengiktarafan.

Ini adalah hari Kiamat Kecil, dan penglihatan rukya ini adalah berita gembira kepada kamu dari Allah, bahawa anda sedang berjalan di atas kebenaran.

Naik gunung, bermakna kenaikan anda ke Kerajaan-kerajaan Lelangit (Al-Malakut Al-Samawaat)

Menyeberangi lembah api ertinya anda terselamat dari kesesatan.

Dan Allah sahajalah yang memberikan kejayaan (taufiq).


No comments:

Post a Comment