Sunday 17 August 2014

Pegawai tentera - pangkat

Dari Imam Ahmad Al-Hassan a.s.
                             
Simbol-Simbol Tertentu Dan Makna-Maknanya


Kemanusiaan dan

1. Pegawai tentera dan pangkat, 

Pegawai tentera ditafsirkan sebagai satu Malaikat dari Malaikat-malaikat, dan mereka adalah Malaikat yang menyokong Mahdi untuk menegakkan Negara Keadilan Ilahi.


Bagi pangkat, lima bintang merujuk kepada Ahl-Kisa’ (di bawah) Jubah Yamani; dan mereka adalah Muhammad. Ali, Fatimah, Al-Hassan dan AlHussein (a.s).



2. Orang Tertentu

Kadang-kadang apa yang dimaksudkan dari mimpi-mimpi (rukya) mengenai orang tertentu hanyala nama-nama sahaja. 

Jadi Al-Syed Khomeini yang anda lihat tidak sama seperti Sayyed Khomeini (rahimahu Allah) yang sebenar, akan tetapi Allah memberitahu anda pengislahan umat selepas kematian Al-Syed (rahimahu Allah) melalui seseorang yang anda kenal dan dia Al-Syed Khomeini, oleh itu apa yang dimaksudkan hanyalah nama Al-Syed Khomeini, dan ia adalah "Ruhullah (Roh Allah)". 


3. Orang Yahudi



Jadi apa yang dimaksudkan dengan orang-orang Yahudi pada zaman ini adalah sebahagian dari umat Islam, Sunni dan Syiah, dan terutamanya sebahagian orang-orang Syiah yang sama seperti orang-orang Yahudi pada zaman Isa (as) diutus; kerana orang-orang Yahudi menunggu Isa (as), dan apabila dia datang kepada mereka, mereka ingkar (tidak beriman) kepada beliau (as).



Dan orang Islam, dan terutamanya Syiah, menunggu Imam Mahdi (as), dan apabila ia datang kepada mereka hari ini mereka kafir kepadanya walaupun Rasulullah (S) dan para Imam (as) memerintahkan manusia mengenai dia dan menerangkan kepada mereka nama, sifat beliau dan umur beliau, dan malahan Rasul Allah (S) dan para Imam (as) menggesa umat Islam untuk beriman kepadanya dan memberikan pertolongani beliau.

4.



Wanita Sunni, bermakna bahawa mereka tidak berada dalam Wilayah kebenaran, untuk keadaan manusia jika dia mendakwa menjadi pengikut Ali (as) dan para Imam selepasbya (as) tetapi tidak menyokong Al-Mahdi dan beriman kepadanya apabila dia muncul, sama seperti keadaan Sunni yang tidak percaya kepada Ali (as).


5.



Askar-askar Yahudi sebenarnya bukan menunjukkan orang-orang Yahudi, yang bererti agama mereka bukan Yahudi, sebaliknya, mereka adalah orang-orang Yahudi zaman ini walaupun mereka mendakwa diri mereka sebagai orang Islam atau Syiah, kerana mereka melawan Mahdi sebagaimana nenek moyang mereka orang-orang Yahudi menentang Isa (as). Dan hakikat bahawa anda melihat mereka dalam perjalanan anda untuk mengambil Wuduk bermaksud bahawa mereka mahu untuk memotong (memutuskan) jalan Allah daripada anda dan menghalang anda daripada menyokong Al-Mahdi (as) dengan melemparkan kekeliruan untuk menghalang anda daripada kebenaran.


6.

Bagi rakan anda sebagai Imam kumpulan, kemudian melihat namanya semoga Allah memberikan kejayaan kepada segala perkara yang baik.
             


Penyeru menyeru "Sokongan Al-Zahraa (as)", sokonglah Al-Mahdi (as), untuk menyokong Mahdi pada zaman ini adalah dengan menyokong Fatimah Al-Zahraa '(as); kerana Al-Mahdi adalah orang yang akan membalas bela untuk Al-Zahraa' (as) ke atas orang-orang yang menindas beliau. 


7.


Penglihatan mimpi (rukya) kedua-dua orang lelaki kulit hitam pendek yang merokok, maka anda menendang mereka keluar dan anda berdoa dalam Ka’bah, bermakna bahawa orang-orang yang mengawal (menjaga) Baitullah adalah di kalangan pengamal kebatilan, dan kerana hitam dan pendek mereka berada melambangkan di atas kebatilan.


Juga pendek melambangkan kelemahan hujah-hujah mereka dan berbuat dusta / fitnah terhadap hak Ahlul Bayt (as).



Merokok merujuk kepada masalah yang akan tertimpa kepada mereka dan terkena ke atas mereka sebagai akibat dari kerja-kerja dan kejahatan mereka dan bahaya yang dihasilkan olehnya. Dan jika Allah menghendaki anda adalah daripada Ansar Al-Mahdi yang akan menendang mereka keluar dari rumah Allah, semoga Allah memberi anda kejayaan. .

No comments:

Post a Comment