Sunday 24 August 2014

Soalan 476:Melihat Imam - Ali bin Abdullah - Qatar

Soalan 476:

Dan Salam atas kamu, rahmat Allah dan barkahNya

Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Dengan segala kejujuran, saya keliru mengenai apa yang saya mimpikan (rukya) dan saya takut ia tidak dapat dijelaskan nanti. Hari itu saya tidur dengan nyenyak dan saya bermimpi bahawa Imam Mahdi telah menyeru (dakwah) manusia. Dan sebelum itu saya bermimpi mengenai pembunuhan Jiwa Suci (Al-Nafs Al-Zakiyyah) di hadapan Rukun (penjuru) Kabah dan orang ramai mula menjerit dan meraung, dan saya melihat Imam Mahdi berdiri tetapi saya tidak melihat mukanya.

 Saya bangun ketakutan, dan TV ada di hadapan saya, dan ia juga menyebut Imam Mahdi (as). Kemudian saya tidur semula dan bermimpi mengenai Imam Mahdi (as). Mimpi-mimpi (rukya-rukya) itu berlaku pada hari yang sama. Dan saya terbangun dari tidur pada waktu solat Subuh dan pada masa itu pukul 3:13. Bolehkah tolong terjemahkan mimpi (rukya) ini kepada saya, memandangkan saya mempunyai dua mimpi (rukya) pada hari yang sama manakala yang lalu dan setiap kali saya bangun saya akan menyaksikan perkara mengenai Imam Mahdi (as) di TV dan yang meminta disegerakan penampilannya yang mulia? Salam.

Pengirim:

Ali bin Abdullah - Qatar

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
                             
Mimpi (rukya) anda adalah khabar gembira daripada Allah kepada kamu, mengenainya adalah masa penampilan dan ia telah tiba, untuk apa yang anda lihat - apabila anda bangun dari mimpi (rukya) anda adalah mengenai Al-Mahdi - masa itu menunjukkan kepada nombor ketika mana dia akan muncul (313).

Saya memohon kepada Allah supaya Dia memberikan anda kebaikan di akhirat dan di dunia. Dan Dialah waliy-ku. Dan Dia menjaga orang-orang yang benar.

Salam atas kamu, rahmat Allah dan barkahNya.

Ahmad Al-Hassan
Zhul Qa3idah / 1431 Hijrah

No comments:

Post a Comment