Saturday 23 August 2014

Soalan 366: Sedang dakwah hujan - Golnargs

Soalan 366: Sedang dakwah hujan - Golnargs

Teks mesej: Salam atas kamu, dan rahmat Allah dan barkahNya.  Tuan Imam Ahmad Al-Hassan (as) saya tahu kehadiran tuan pada hari lahir Rasulullah yang mulia (sawas) tahun ini, dan Saya minta maaf bahawa saya tidak tahu bahawa tuan muncul kecuali pada hari itu. Dan saya bersyukur kepada Allah Yang Maha Kuasa untuk membuat saya mengenal tuan. Tetapi tuan saya ingin tahu, saya akan kekal dengan tuan, atau, Allah melarang, saya akan jatuh ke dalam kemurtadan? Saya berharap tuan berdoa supaya saya mendapat petunjuk.

Tuan saya, saya ingin tahu apakah pintu-pintu langit yang tuan daripada tauhid Amirul Mukminin (as) bercakap tentang? Apa yang lubang hitam (black hole)? Dan Bermuda Triangle (Segitiga Bermuda)? Pulau hijau, adakah ia benar atau tidak? Adakah tuan sedang ghaib, atau tuan akan ghaib selain daripada apa yang diriwayatkan sama ada 6 hari atau 6 bulan atau 6 tahun? Dan juga adakah Hadis Rasulullah (S) yang mengatakan bahawa yang bermaksud bahawa agama akan menjadi seperti ember (bekas) panas di tangan orang mukmin itu, adakah baginda maksudkan mempercayai tuan? (Teks mesej tamat)

Juga saya melihat mimpi, saya tidak tahu sama ada ia mimpi (rukya) mimpi biasa, tetapi satu hari saya mahu bercakap dengan tiga orang mengenai seruan (dakwah) yang diberkati ini, mereka adalah dua wanita dan seorang budak lelaki, sudah tentu setelah saya membuat Istikhara dan bertanya Allah mengenainya. Saya melihat bahawa saya bersama ibu saudara saya, jadi saya melihat sebuah tempat di mana saya mahu bercakap. Terdapat lebih daripada 10 orang dan saya tidak tahu siapa mereka. Di antara mereka ada seorang budak lelaki, dan belakangnya ada benda tinggi seolah-olah dia membawa sesuatu di atas lantai. Jadi saya berkata kepada ibu saudara saya, ini adalah demikian dan demikian. Kemudian saya pergi dan duduk di tempat di mana saya mahu bercakap, dan saya sedikit takut; kerana saya tidak menjangkakan lebih daripada tiga orang. Jadi saya duduk dan orang perempuan duduk di hadapan saya di tengah-tengah bulatan. Jadi saya mula dengan nama Allah (basmalah) kemudian saya membaca ayat-ayat "Wahai Tuhan lapang dada ku" sehingga "mereka faham perkataanku" (Rabbi isy-syrahli ...), selepas itu saya berkata Allah telah sirmankan tentangkan kebenaran, kemudi saya memberitahu mereka untuk memberi selawat dan salam kepada Muhammad dan keluarga baginda. Kemudian langit menurunkan hujan hujan ringan (rembas), jadi saya bertanya kepada orang-orang yang hadir untuk menangguhkan ceramah kami. Tetapi mereka tidak menerima dan mereka meminta kami meneruskannya. Jadi saya meminta untuk bertukar tempat dengan orang-orang yang duduk di bawah hujan. Tetapi mereka juga tidak menerimanya. Mereka memberitahu saya "tidak mengapa jangan risau teruskan.". Akhir penglihatan.

Tuan saya, bolehkah tuan sila bermurah hati kepada saya dan mentafsirkannya untuk saya? Saya minta maaf kerana memanjang-manjangkannya. Dan Saya minta maaf jika terdapat sebarang kesilapan tatabahasa atau karangannya. Dan segala puji-pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam.

Pengirim: Golnargs

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.
                             
Saya memohon kepada Allah supaya Dia memberi anda kejayaan dan kepada setiap saudara-saudara yang beriman, lelaki dan perempuan yang percaya kepada apa yang dikehendakiNya SWT. Dan semoga Allah membalas anda dengan kebaikan kerana menyokong kebenaran dan umatnya. Dan saya memohon kepada Allah supaya Dia menjadikan orang-orang yang mencari kebenaran supaya berdiri teguh.

Adapun mimpi (rukya) tersebut, ia adalah mengenai orang-orang yang anda akan seru kepada dakwah ini.

Dan hujan adalah kebaikan dari langit, yang bermaksud penganugerahan dan limpah kurnia dan kebaikan Allah terhadap mereka yang anda akan seru untuk dakwah ini.

No comments:

Post a Comment