Sunday 17 August 2014

Simbol-Kemanusiaan, Perbuatan, Alam dan Sunnah Allah

Panduan Ta’bir Mimpi (Tafsir Mimpi) Dari Imam Ahmad Al-Hassan a.s.
      
Simbol-Simbol Kemanusiaan

1. Kehamilan 

Kehamilan bermakna bahawa anda membawa berita gembira mengenai sesuatu perkara (seruan kebenaran sebagai contoh).



Dan pakaian merujuk kepada agama atau kepada dunia orang itu yang hidup, dan di sini ia merujuk kepada agama.





2. Bagi air dan Bayi yang baru dilahirkan

Bagi air, di dunia ini, ia membersihkan badan daripada kekotoran, dan mengenai ruh ia mewakili penyucian.


Bayi yang baru dilahirkan dalam mimpi (rukya) bermakna berita gembira dari Allah. Dan makna mimpi (rukya) anda dan mimpi saudara anda adalah petunjuk dari Allah terhadap Wilayah dan penyucian yang mengiringinya.


Adapun pengertian kelahiran anda dan bahawa anda bayi yang baru dilahirkan: ia adalah bahawa sesiapa yang dipimpin kepada Wilayah Allah SWT adalah tanpa dosa seperti bagaimana ibunya baru melahirkannya.



Bagi Zahraa' (as) sebagai seseorang yang datang ke hadapan anda, ia bermakna bahawa dia adalah sebab untuk panduan dan mengetahui kebenaran anda.


Dan maksud beliau (Zahraa' (as)) menjulang anda ke langit, ia bermakna bahawa dia akan menjadi sebab untuk penglihatan mimpi (rukya)  anda Kerajaan-kerajaan Langit Allah SWT.

Juga bayi yang baru lahir adalah berita gembira, jadi dalam mimpi (rukya) ini bermakna bahawa anda membawa khabar gembira kepada abang (atau adik atau saudara) anda yang melihat bayi yang baru lahir untuknya, dan dalam mimpi (rukya) anda membawa kepadanya khabar gembira dengan kemunculan Imam Mahdi; kerana dalam wawasan itu menyebut bahawa bayi yang baru lahir adalah dari ansar (penyokong) Imam Mahdi.


3. Rambut

Rambut: Ini adalah petunjuk pada buah fikiran manusia dan apa yang terdapat di dalam kepalanya, rambut panjang adalah dalam menentang Allah yang boleh dicela (dikritik), dan rambut panjang di tempat-tempat lain boleh dipuji kerana ia mewakili pengetahuan manusia dan idea-ideanya.




Juga, jenis rambut dalam mimpi (rukya) boleh menunjukkan penyusunan idea-idea ini atau kekeliruan atau kritikan, sama ada ia disusun dan disikat atau kerinting. Dan dalam mimpi (rukya) yang berkaitan, rambut panjang adalah petunjuk kebaikan pemikiran manusia dan pengetahuannya. 


4. Hujan dan mandi

Dan hujan adalah kebaikan dari langit, yang bermaksud anugerah dan limpah kurnia dan kebaikan Allah terhadap mereka yang anda akan seru pada dakwah ini.


Mandi dalam mimpi bermakna penyucian rohani, bermakna anda telah mendapat penyucian akibat (hasil) perbuatan tertentu yang telah dilakukan.




5. Sujud di hadapan laut



       
Sujud: Ini adalah tanda ketaatan kepada Allah dan beriman kepada khalifah-Nya, seperti sujud para malaikat kepada Adam as.





Jadi sesiapa yang melihat dirinya sujud di hadapan laut, ini bermakna beliau akan disokong dalam mematuhi khalifah Allah dan belajar dari pengetahuannya. 


6. Berwudhu 'dan bersolat


Hakikat bahawa anda mahu berwudhu 'dan bersolat, adalah tanda keakraban / kesediaan anda untuk menyokong Al-Mahdi




Bagi anda berwuduk itu bermaksud penyucian. 





7. Berenang, Air dan  Taman hijau



Berenang di air yang bersih dan jernih dan yang menyegarkan, ertinya membaca dan belajar Ilmu Ilahiyah (ketuhanan) yang sebenar (haq)


.  
Taman hijau adalah buku-buku (kitab-kitab) dan pengetahuan yang Al-Mahdi sebarkan.



Dan kepada anda ia mewakili laman web yang anda masuk dan mendapati di dalamnya buku dan ilmu. 

8. Azan


Muadzin (orang yang azan) adalah orang yang mengumumkan dan menyebarkan seruan kebenaran.



Azan adalah panggilan ke arah kebenaran. 







9. Bacaan Ayatul Kursi

 
Dan bacaan Ayatul Kursi bermakna bahawa dia melihat kebenaran dan telah mengambil langkah ke hadapan ke arah mempercayai kebenaran dan petunjuk dan cahaya, maka Allah (swt) membantu beliau oleh beliau Awliyaa '(Penyokong / Syaitan Pilihan); dan itu adalah suara yang selesai Ayatul Kursi dengan dia.



Mimpi (rukya) adalah berita gembira untuk sesiapa yang diberikan Saidatina Ruqayyah kepadanya Abaya (jubah), dan insya Allah dia adalah maqam yang tinggi yang baik jika Allah memberikan kepadanya kejayaan atas keikhlasan dan pengakhiran yang baik


10. Rezeki dan berat badan

Rezeki yang sebenar ialah rezeki di akhirat dan bimbingan ke arah kebenaran dan beramal untuknya.
               

Bagi yang melihat berat badan, ia juga menunjukkan kepada peningkatan keadaan seseorang di akhirat kelak.





11. Pakaian dan Kritikan

Pakaian (jilbab itu) mewakili apa yang meliputi keadaan sebenar anda, bermakna, seperti nama samaran anda yang dengannya anda berhadapan daengan orang-orang di internet. Orang yang mengkritik pakaian anda, bermakna bahawa dia mengkritik nama samaran anda.

Dan kritikannya tidak secara langsung, sebaliknya ia adalah tidak langsung, dalam mimpi (rukya) beliau kata: "seterikakan" dan anda memahami apa yang sebenarnya makna dan itu adalah untuk membersihkannya.

12. Dan tenaga dalamam





Dan tenaga dalamam ia adalah cahaya Allah SWT.

Dan haba yang anda rasakan adalah panas sebenar dalam 
Kehidupan. 



13.

          
Universiti atau kolej dalam mimpi (rukya) adalah simbol untuk Langit Aqal, Langit Ketujuh Al-Kuliyah (Lengkap), dan insya Allah anda berada di jalan anda untuk menyempurnakan akal dan Allah mengumpulkan kamu bersama dengan Nabi-nabi dan Para Rasul (as).

14,




Pokok tempat anda tidur di bawahnya dalam mimpi (rukya) ini, adalah petunjuk kepada apa yang anda dengar sebelum anda tidur. Yang bermaksud bahawa ia adalah pokok yang diberkati dalam Al-Quran, dan ia adalah pohon Muhammad (S) dan Keluarga (Aali) Muhammad (as). 

15.


Kemudian anda mendaki bukit, dan hakikat bahawa tempat yang anda tuju tinggi arahnya adalah tandanya adalah kebenaran, kerana ia adalah tempat 
tinggi berbanding dari tempat rendah tempat di mana anda berada.



Penyembelihan bermakna pembunuhan "Al-Ana" (keakuan) dan keinginan dan cintakan dunia itu sendiri.





16.


Mendaki gunung, bermakna kenaikan anda ke Kerajaan-kerajaan Langit.
Dan dalam mimpi (rukya) ia bermakna menetapkan arah pergerakan roh.



Menyeberangi lembah api ertinya anda terselamat dari kesesatan. 






17.


Bagi jari, dalam mimpi (rukya) yang diwakilinya sepupu, dan orang-orang yang dekat dengannya.



Dan terputus ertinya berbeza dengannya atau terputus hubungan dengannya atas sebab-sebab tertentu seperti orang itu tidak percaya pada kebenaran.



18


Orang yang kamu nampak adalah seorang lelaki yang soleh dan dari orang-orang pilihan Allah; kerana janggut dalam mimpi (rukya) merujuk kepada agama.



Umat ​​Islam dalam mimpi (rukya) merujuk kepada orang-orang yang benar dari pengikut Agama Ilahiyah Al-Haq, dan mereka adalah mazhab yang selamat yang mengikuti Hujjaj 


19.
       
      
Melangkah ke hospital ertinya cuba untuk menetapkan dia.

Dan memerintahkan anda untuk bangun, bermakna untuk menyokong kebenaran dan bangun daripada kelalaian dunia dan [bangun dari] kesibukan dengannya itu dan dengan penduduknya.

20.

Sakit ertinya penyakit rohani; yang bererti bahawa anda tidak berada dalam petunjuk. Dan rakan anda membawa anda ke doktor, yang bermaksud seseorang yang membuat anda tahu seruan kebenaran, seruan Mahdi. Perubatan adalah ilmu dan pengetahuan.


 

Hospital, atau makam yang anda nampak adalah salah satu laman web panggilan, atau di dalam room of Paltalk (bilik bual bicara di Internet).



21.



           
Maksud kedua-dua bukaan dari mana anda melihat cahaya adalah dua tempat di mana terdapat petunjuk dan ianya mewakili seruan kebenaran, dan anda masuk ke dalamnya dan melihat dengannya dari cahaya kebenaran.
 

Oleh takutnya anda tikus yang boleh memasuki rumah melalui pembukaan, insya Allah Allah akan melindungi anda daripada apa yang mungkin membahayakan anda menurut apa yang anda miliki dari pergantungan kepada Allah SWT. Semoga Allah memberi kejayaan kepada anda semua yang baik-baik



22.
             
Sudah mati tetapi tidak mati bermakna dia memasuki dunia ini sebelum itu dan dia telah dibunuh, dan dia meninggalkan dunia ini. Dan anda boleh menyemak semula perkara yang diserupakan dengan Isa (as) dan ia terdapat dalam Kitab Mutasyabihat Jilid 4 Soalan 179. Bagi hakikat bahawa dia tidak mati, ia bermakna bahawa di masa ini dia wujud di dunia ini.


22.



Bagi yang tersembunyi dan tidak tersembunyi, bermakna bahawa perkara mengenai Mahdi Pertama hadir dalam riwayat Sunni dan Syiah dari Muhammad Rasulullah (S) dan (Keluarga) Aali Muhammad (as) dan dalam wasiat Rasulullah (S) yang telah disampaikan di dalam Kitab-kita, namun begitu, ia adalah hampir satu perkara yang tersembunyi dari kebanyakan orang; kerana kehendak Allah AWJ adalah supaya perkara itu didedahkan oleh pemiliknya sendiri apabila tiba waktunya.

23 


Hujan menunjukkan kepada kebaikan yang turun dari langit

No comments:

Post a Comment