Tuesday 30 September 2014

Rukya Bertemu dengan Nabi Muhammad (sawas)

Posts: yayabel
Negara: Perancis (fr)
Post Tue Sep 17, 2013 11:18
Rukya Bertemu dengan Nabi Muhammad (sawas)

Salam aleikoum

Malam itu saya bermimpi yang mulia Nabi (sawas) dan saya akan memberitahu saudara secara ringkas.

Saya bertemu Nabi (sawas), saya terus mengenal baginda. Jadi saya bertanya kepadanya mengenai Ahmad Al Hassan (as). Saya berkata, "Adakah Ahmad (as) benar?" Baginda (sawas) berkata kepada saya, "Ya!", dan baginda (sawas) juga berkata "Anda mesti menyokong Ahmad Al Hassan (as), dia (Ahmad (as)) memakai pakaian saya yang berlubang-lubang".

Namun, saya tidak tahu makna rukya ini terutamanya berkaitan dengan pakaian.


Suatu masa, lama dahulu, saya mempunyai rukya, seorang lelaki (yang saya tidak kenal) memberitahu saya "Adakah kamu tahu hadith 73 firqah (golongan)?" Saya berkata, "ya" maka dia berkata kepada saya "Firqah yang selamat adalah firqah yang akan mengikuti Ahmad (as)"

Semoga Allah memberkati anda Ansar Allah

Jawapan: Mahdi-Ahmad
Post Tue Sep 17, 2013 01:01
Re: Rukya Bertemu dengan Nabi Muhammad (sawas)

Salam wa wa ra ba

Rukya Yayabel sangat bagus. Dalam bahagian pertama rukya saudara, Rasulullah SAW mengesahkan Imam Ahmad dan bahawa saudara perlu menyokong beliau. Ia sangat jelas. Tetapi bagi bahagian ke-2, saya rasa pakaian boleh ditafsirkan sebagai pengetahuan. kerana pakaian adalah sama seperti pakaian nabim maka ia adalah pengetahuan Nabi SAW dan keluarganya (as) kerana dipindahkan (diberikan) kepada Imam Ahmad (as). Dan mengenai lubang padanya: boleh menjadi tanda-tanda bagi orang yang tidak beriman telah lakukan terhadap perintah Allah dan Nabi sebelum dan selepas baginda dan ia sekali lagi berlaku kepada Imam Ahmad (as) seperti yang kita lihat.

Ini adalah pendapat saya pada rukya saudara dan Allah lebih mengetahui.

Fi Aman Allah

لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

Tidak ada paksaan dalam agama; sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. [Al-Baqarah 2: 256]:

No comments:

Post a Comment