Wednesday 1 October 2014

Pengalaman selepas menjadi ansar - Diri-diri Yang Tidak Kelihatan

Pengalaman selepas menjadi ansar

Assalaamu alaikum wa Rahmatullah wa wa barakaatuhu

Terima Kasih Saudara,
Semoga Allah tambahkan kepada saudara kebaikan (khair).

Saya rasa jauh lebih baik hari ini kerana saya dapat memberitahu saudara pemerhatian ini tanpa pemikiran khayalan dan gangguan mental.

Terdapat teks yang saya ingin petik daripada sesuatu dari Kitab Sebahagian dari Tafsiran Surah Al-Fatihah:

Dan ia adalah hakikat imej manusia dalam Alam Malakut, ia adalah dirinya, atau diri yang diimplan dalam hati (Al-Janan), dan ia adalah perancang untuk badan di dunia kebendaan ini, dan diri ini, atau diri yang diimplan dalam hati (Al Janan) adalah: bayangan akal.[hal 40 dalam versi Bah. Melayu Kitab Sebahagian dari Tafsiran Surah Al-Fatihah - oleh Imam Ahmad Al-Hassan (as)]



Ini bayangan sebahagia cahaya dari pengalaman titik di dada yang dihubungkan dengan kerongkongan. Saya telah membaca dari kitab-kitab Imam bahawa kerajaan Langit (Malakut) juga ada di dalam diri kita.

Jadi saya ingin sampaikan kepasa saudara satu rukya:
Satu malam dalam tidur saya, saya berjumoa Imam Ja'far Al-Shadiq (alaihi al-salaam), beliau menunjukkan kepada saya Langit Ketujuh, maka dia menunjukkan saya sebuah bekas di Langit Ketujuh ini, ia adalah bentuk huruf “Nun”, tetapi tidak ada titik, dan beliau berkata pada malam Lailat Al-Qadr, Al-Quran diturunkan ke dalam bekas ini.

Itu adalah akhir rukya saya. Saya diberitahu oleh salah seorang ansar bahawa sebab saya tidak melihat titik itu kerana titik itu adalah Al-Quran itu sendiri.

Walau bagaimanapun saya ingin memberitahu saudara di manakan langit ini, saya merasakan bahawa ia adalah di dalam diri saya, ia adalah satu dimensi kesedaran (ukuran atau unsur kesedaran).

Satu-satunya sebab saya sampaikan mimpi ini kepada saudara adalah kerana saya mahu memberitahu kepada saudara bahawa Langit Ketujuh seperti yang saya alami adalah 'dimensi kesedaran'.

Oleh kerana hanya akal yang membolehkan kita untuk mencapai tahap kesedaran yang lebih tinggi. Oleh itu adalah menasabah bahawa hanya akal dan kesempurnaannya membolehkan kita sampai ke Langit Ketujuh, atau tahap kesedaran yang lebih tinggi.

Sehari selepas mimpi tersebut, saya mendengar seorang Ansar bercakap tentang sesuatu tajuk, dan saya merasakan dia mempunyai banyak pengetahuan, jadi sebelum saya masuk tidur, saya mohon kepada Allah, dari mana para ulamak ini mendapat ilmu mereka.

Kemudian saya bermimpi, saya melihat bekas yang sama, di mana terdapat roh-roh di sekeliling bekas tersebut, ia mempunyai capaian (akses) kepada bekas ini, ia sangat dekat dengannay sehingga saya hampir tersilap dan menyangka bahawa ia berada di dalam bekas tersebut, tetapi ia ada di sekelilingnya.

Ia (roh-roh itu) terus mengulangi dua perkataan, Umm Al-Kitaab, mereka terua mengulanginya, mereka menyuruh saya mengulanginya. Saya sombong dan saya berkata, “Saya tidak tahu apa yang kamu katakan,” mereka menyuruh saya untuk mengulanginya, namun pada bahagian akhir rukya saya bersetuju untuk mengulangi kata-kata ini. Bagaimanapun kerana keengganan saya pada awalnya, pangkat saya diturunkan kerana tidak banyak nilai pada kata-kata saya.

Roh-roh ini berada dalam satah (permukaan atau rataan) mereka sendiri mengekang satu sama lain, dan saya berada dalam satah yang sangat rendah.

Saya mahu menambah satu lagi perkara mengenai satah-satah dan meridian (medan bulatan berterusan) yang melalui badan yang tidak dapat dilihat yang boleh saudara gunakan sama ada untuk menghantar getaran atau mengawal persekitaran

Semua satah atau meridian melalui zarah-zarah (unsur) yang sejajar dengan badan tidak kelihatan saudara, zarah-zarah ini menerima getaran.

Selepas beberapa saluran masa membuka pada banyak arah, namun sebagai saluran-saluran yang terbuka dalam banyak arah ini, ada satu saluran yang berpengaruh, dan walaupun ia mempunyai suatu arah tertentu, ia adalah satu hala tuju (arah) yang membolehkan getaran-getaran dari mana-mana arah. ia adalah saluran yang walaupun muncul dalam satu arah yang sebenarnya adalah pada setiap arah

Getaran hanya boleh mengalir dalam saluran yang membolehkan mereka untuk bebas mengalir dalam mana-mana arah, dan inilah saluran yang semua satah atau meridian lalui.

Semua satah atau meridian adalah di bawah kawalan saudara ketika mengalir dari badan yang tidak dapat dilihat melalui zarah yang telah terpengaruh oleh kebenaran getaran saudara.

Zarah-zarah ini menjadi pemalar (penetap), dan kerana ia kehilangan kepelbagaiannya dengan dipengaruhi oleh perkara yang batil (kepalsuan), dan kuasa-kuasa negatif yang lain, mereka membenarkan diri mereka menjadi satah dan meridian yang berpunca dari badan tidak kelihatan saudara.

Kekuatan satah dan meridian ini bergantung kepada daya pemerangkapan berterusan zarah ini, dan hanya perkara yang telah dibenarkan pemerangkapan ini adalah getaran kebenaran. ini adalah getaran yang paling berkuasa.

Jadi walaupun terdapat satah dan meridian di mana saudara boleh mempengaruhi persekitaran saudara kadang-kadang saudara boleh berhadapan dengan masalah yang tidak selaras dengan meridian ini, dalam hali ini, saudara perlu menghantar isyarat-isyarat dengan cara lompatan kuantum [], tanpa menglibatkan zarah bersebelahan.

Ini hanya boleh dilakukan jika saudara tepat dalam pengiraan saudara, kerana setiap masalah adalah pada zarah tertentu, atau mungkin pada satu kumpulan zarah, dan setiap zarah mesti didekati. Katakanlah masalah tersebut adalah pada zarah tertentu, saudara perlu menghantar satu isyarat kepada zarah ini yang ada di lokasi tertentu. Apabila keadaan seperti itu timbul, maka seseorang mesti menghantarnya melalui lompatan kuantum, ini tidak mustahil kerana terdapat suatu prinsip yang zarah sentiasa dihubungkan dengan zarah lain tidak kira di mana ia berada dari segi jarak, namun untuk melengkapkan penghantaran ini saudara perlu tahu lokasi yang tepat.

Ini adalah prosedur pemetaan yang berlaku di dalam otak, dan prosedur pemetaan ini dilakukan oleh akal (intelek). Jadi akhirnya saudara akan tahu lokasi dan saudara akan menundukkan zarah tersebut selagi ia diizinkan Allah.
Untuk akhirnya setelah masalah saudara diselesaikan, kemudian perhatian saudara beralih kepada peningkatan daya (kekuatan) meridian dari badan tidak kelihatan saudara.

Satu perkara yang saya ingin katakan adalah bahawa setiap zarah mempunyai lokasi, setakat yang saya tahu lokasinya tidak berubah.

Saya masih ingat dari Kitab Imam Ahmad Al-Hassan “Kitab Sebahagian dari Tafsiran Surah Al-Fatihah” Saya masih cuba untuk memahaminya. Jalan yang lurus juga dalam alam zarah, saya akan memetik perkataan sebenar:

“Dan memohon bimbingan (hidayah) sebelumnya - yang bermaksud: Tunjukilah kami jalan yang lurus - memerlukan pengkhususan ini, bermakna, ia adalah jalan orang-orang yang Allah telah kurniakan nikmat kepada mereka, dan itu adalah kerana laluan di Alam Zarah (Alam Kerajaan dan Kerajaan-kerajaan Langit) adalah banyak jalannya.
Dan bimbingan ke arah sabahagian daripadanya boleh muncul sebagai petunjuk ke arah jalan yang lurus, walaupun ia adalah suatu petunjuk separa.” (halaman 23 dalam versi Bah. Melayu Kitab Sebahagian dari Tafsiran Surah Al-Fatihah – oleh Imam Ahmad Al-Hassan (as)]


Jika ia adalah jalan yang bermakna bahawa selepas menempuh pada satu zarah kita perlu melangkah ke zarah yang lain pada jalan yang lurus, jadi di dunia yang banyak zarah ini bagaimana saudara tahu zarah yang mana atau kumpulan zarah yang mana untuk melangkah, kemudian zarah apa pula selepas itu.

Dan mungkin ia adalah menempuh zarah yang dekat dengan zarah jalan yang lurus dan ia hanya suatu petunjuk separa. Jadi bagaimana kita tahu urutan zarah jalan yang lurus? Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, zarah hanya boleh diaktifkan dalam satu urutan, jika saudara cuba untuk mengaktifkan zarah yang salah saudara akan jatuh ke dalam kesilapan, ia adalah ujian untuk melihat zarah mana yang saudara pilih.

Jadi apa yang akan memberitahu saudara, zarah mana yang dipilih. Dari pengalaman saya ia adalah akal (intelek), dan sudah tentu suatu nikmat Allah. Akal tahu apa yang perlu dilakukan, oleh itu selagi kita bekerja (beramal) untuk memperbaiki akal (intelek -kebijaksanaan) kita, cara yang imam telah arahkan kepada kita, ia akan berjalan lancar.

Dan kemudian berjalan di atas jalan yang lurus di dunia (alam) zarah adalah seperti kelajuan kilat.

Seorang ansar telah memberitahu saya bahawa terdapat lebih daripada satu badan (diri) yang tidak kelihatan, saya ingin memberitahu saudara, Imam (Ahmad Al-Hassan (as)) telah menjelaskan bahawa terdapat banyak badan-badan (diri-diri) yang tidak kelihatan. Untuk itu saya akan menerangkannya: Setiap diri yang tidak dapat dilihat dengan pembawa (pemancar) yang berbeza dalam dimensi yang berbeza dengan paksi yang menjadi tulang-tulang dalam badan terutamanya tulang-tulang yang panjang.

Walau bagaimanapun diri pertama yang tidak dapat dilihat (diri tersembunyi) yang menjelma, adalah yang utama, diri-diri tersembunyi yang lain adalah yang kedua (berdampingan) tetapi jika ia (mereka) menjelma (wujud) ia hanya meningkatkan daya manifestasi (jelma) diri tersembunyi utama, dan akhirnya sebagai jelmaan daripada diri-diri tersembunyi yang lain, begitulah juga peningkatan kesedaran kita dalam dimensi masing-masing di mana mereka muncul.

Saya (hanya) mahu berkongsi dengan saudara pengalaman saya dan saya memohon maaf atas segala adab yang kurang sihat

Salam atas kamu, rahmat Allah dan barkahNya


Hamba saudara yang hina.



✡✡✡✡✡

---------------------------------
- Ini Bintang Nabi Allah Daud. Simbolnya di monopoli oleh Zionist Yahudi
[
]- Teori kuantum merupakan huraian terhadap interaksi jirim yang wujud dalam alam semesta menerusi kewujudan zarah-zarah perantara yang dikenali sebagai tolok boson (gauge bosons). Manakala pengformalannya pula dikenali sebagai teori medan kuantum (quantum field theory). Dalam alam mikroskopik, khasnya yang berkaitan dengan dengan teori gerakan tabii zarah atom, fizik kuantum digunakan bagi menerangkan interaksi di antara atom dan molekul seperti dalam spektra-spektra eksperimen spektroskopik.[selak]

No comments:

Post a Comment