Saturday 13 September 2014

Soalan 497: Ali (as) bertukar Isa (as), Al-Syed Muhammad Haydar - China

Soalan 497: Ali (as) bertukar Isa (as), Al-Syed Muhammad Haydar - China


Salam atas kamu. Beberapa tahun yang lalu saya melihat dalam rukya (mimpi) saya berada di padang pasir dan terdapat sekumpulan orang dan pasukan berkuda, dan saya menunggu ketibaan datuk saya Imam Ali (as) di atas kudanya, tetapi pada akhirnya ia seolah-olah bagi saya adalah Al-Syed Isa Al-Masih (as), dan dia kelihatan seperti sifat-sifat yang disebut mengenai beliau dan ketampanannya. Apabila saya melihat dia saya jatuh sujud di atas tanah di padang pasir, saya basah dengan air mata dan kebingungan, maka Isa (as) turun dari kudanya menghampiri saya dan dia mengangkat saya dari melekap di bumi ketika saya sedang sujud, dan dia memberikan saya sebilah pedang dan sebuah perisai dan saya sentiasa melihat kecemerlangan dan ketampanan beliau.

Adapun rukya yang kedua, ia adalah mengenai saya dengan yang tercinta dan datuk saya Imam Al-Mahdi. Dia muncul dalam dalam rukya saya ini dengan sekumpulan orang di sekelilingnya dari segala arah, berpakaian dalam warna putih bersih. Dia memandang saya sambil tersenyum. Beliau seolah-olah tinggi daripada saya, putih, kurus, rambutnya keperangan.

Bagi rukya ketiga, saya telah berdiri di atas air laut, dan matahari adalah di antara mata saya, ia telah terbit daripada Barat, ke Timur.

Bagi penglihatan sebagainya, ia adalah bersama ibu saya. Saya melihat Saidah AL-Alamin sekalian alam, Mariam Al-3uzaraa' (as). Ibu saya mengandung saya pada masa itu. Jadi Mariam Al-3uzaraa' duduk di katilnya sambil membawa anaknya Al-Masih ke dalam buaian. Dan dia berkata kepada ibu saya: Kamu akan melahirkan seorang anak lelaki, namanya adalah ([atau menamakan dia]) Isa selama tiga hari, kemudian namanya adalah ([atau menamakan dia]) Muhammad. Dan itulah apa yang berlaku.

Saya ingin dari tuan, anak bapa saudara saya Al-Syed Ahmad Al-Hassan untuk mentafsir rukya saya ini; kerana saya merasakan bahawa dia adalah dari kalangan orang yang benar, dan saya memikirkan banyak lebih keadaannya dan mendokong kepada Pemilik Zaman. Ya Allah, jika dia adalah benar bahawa dia adalah Yamani maka perteguhkanlah langkahnya, dan Engkau sokonganlah dia, dan jadikanllah aku antara orang yang mengikutinya untuk menolong WaliMu Pemilik masa dan Zaman (as), dan serulah 'bagi ku supaya aku menjadi antara yang pertama menyokong kerana Allah dan bagiMu dalam peperangan kami dengan Al-Sufyani dengan Muhammad bagi Imam Mahdi. Dan atas mu salam.

Pengirim hatar: Al-Syed Muhammad Haydar - China

Jawapan:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Rukya pertama adalah berita gembira kepada anda jika dikehendaki Allah, jika Allah memberi kejayaan (taufiq) kepada keikhlasan anda, maka anda akan menjadi para sahabat Al-Mahdi yang juga mewakili Imam Ali (as) dan beliau juga adalah yang diserupakan dengan Isa (as), iaitu mengapa anda di dalam rukya yang menunggu dia sebagai Ali (as) dan tetapi juga melihat beliau sebagai Isa (as)

Dan Salam atas kamu, rahmat Allah dan barkahNya.

Ahmad Al-Hassan
Jamadi Al-Awwal / 1431 Hijrah

No comments:

Post a Comment