Sunday 12 May 2019

Kisah Rukyah: Halaman 26 - 28


Kisah Rukyah: Halaman 26 - 28
                      

seorang lelaki tua gila menjerit dan ada pedang di tangannya dan dia jatuh dalam lubang yang mempunyai air lalu lemas Selepas itu saya pergi kepada seorang wanita yang bertudung, dan saya berkata kepadanya: Tafsirkanlah kepada saya mengenainya dan dia berkata:. Adapun buah delima, ia adalah ilmu yang dikemukakan pada kamu dan kamu boleh memakannya dan manusia tidak memakan darinya. Adapun wang syiling ia adalah hukumnya dan kamu akan menjadi bijaksana, saya berkata kepadanya: saya akan menjadi bijaksana. Katanya, ya. Adapun mengenai orang gila, ia adalah dosa-dosa seluruh manusia. Maka banyak yang diterangkannya tetapi akan ditamatkan di sini walaupun banyak lagi dalam rukya itu dan saya tidak menyebutkannya untuk meringkaskannya dan ianya tidak menukar kandungan rukya ini, Wal-hamdu Lillahi Wahdah.


Abu Falah - Najaf

Dalam suatu alam rukya, saya lihat saya bersama sekumpulan ansar, dan Imam Mahdi (as) berjalan mendahului kami jauh dari kami dan saya berkata kepadanya: Wahai tuan, jika tuan redha dengan kami, senyumlah pada kami, maka dia berpaling dan tersenyum kepada kami .... Wal-hamdu Lillahi Wahdah.


Abu Dhuha - Karbala

Saya melihat dalam tidur sebelum dakwah ini hampir setahun yang lalu, Ada sebuah istana yang besar, seperti istana presiden, Sekumpulan orang sedang membersihkannya, maka saya berpaling ke arah mereka tiba-tiba ada Imam Imam Mahdi (as), jalan saya dihalang dan saya ditegur, ke mana kamu hendak pergi, saya berkata kepadanya, Bersama mereka ini.  Maka dia berkata, Pergilah bersama pengikut-pengikutku lalu saya memeluknya dan menangis. Dan sekarang, Al-Hamdu Lillahi, saya adalah salah seorang dari orang-orang yang beriman dengan dakwah ini. Wal-hamdu Lillahi Wahdah.


Hassan – Al-Rifa’ei

Saya melihat apa yang dilihat oleh orang tidur: -

Saya melihat imej Ali Al-Akbar (as) dan selepasnya imej Imam Al-Hussein (as). Cahaya pada imej Imam Al-Hussein sungguh mengkagumkan. Saya terkejut dan menangis dengan suara yang kuat, lalu mereka membawa saya kepada Syeikh Abu Ali Al-Kinani dan dia membawa saya kepada Al-Syed Ahmad Al-Hassan utusan Imam Mahdi (as). dan dia berkata kepada saya selepas ini sesiapa yang ketakutan pada rukya kamu ceritakanlah kepadanya. Kemudian dia berkata kepada saya: bahawa cahaya yang saya lihat di mata Imam adalah Solat (Selawat) dan saya faham darinya bahawa ia bermaksud Wilayah Ali. Rukya tamat. Wal-hamdu Lillahi Wahdah.


Hassan Al-Kinani - Najaf


Dalam suatu alam rukya, saya melihat banyak peristiwa dan kemudian saya keluar dari penjara, dan saya melihat seorang perempuan yang bertudung bertanya kepada saya, ke manakah perginya jalan ini. saya beritahu, ia jalan ke Iran dan pada masa itu saya melihat bahawa kandungan kimia dalam udara mengganggu manusia. dan bertambah besar kengerian dan ketakutan. Maka saya melarikan diri ke laut dan berenang. Saya menangis atas cara kematian saya, lalu saya mendengar suara di langit menyeru: Kamu tidak akan mati. Matahari pada tanduk syaitan. Ia adalah waktu fajar. Apabila menangis saya merasa sempit di laut dan mendapat pelajaran  dengan cepat, maka saya pergi ke salah satu tempat dan ditemani oleh seseorang yang mengatakan: bahawa aku adalah tangan kanan (Al-Yamani) Rasulullah (S) dalam pertempurannya, kemudian kami sampai di salah sebuah rumah, lalu keluar Amirul Mukminin (as) dan saya berkata kepada Amirul Mukminin ini: orang-orang meninggalkan kata-katamu, kemudian Amirul Mukminin mengeluarkan pedangnya dan memancung seorang lelaki, kemudian muncul Rasulullah (S) dari sebuah rumah dan duduk di pintunya. Dan selepas itu keluar (3a ....) yang kecil..... lalu Rasulullah (S) bersabda: Jangan kamu berkata-kata (3a ....) - iaitu pada yang kecil - Bahawa dia (3a ....) - iaitu yang besar - anak Fatimah (as) dan bersamanya Fatimah Al-Zahra’ (as). Wal-hamdu Lillahi Wahdah.


Umm Zainab - Al-Najaf Al-Asyraf


Pada awal seruan dakwah, Al-Syed Ahmad Al-Hassan dan risalahnya dari Imam Mahdi (as) saya tidak berapa tenang dalam perkara ini, bahkan saya teragak-agak antara membenarkan atau mendustakannya. Pada satu malam saya melihat dalam alam rukya bahawa Imam Mahdi (as) muncul di Al-Najaf Al-Asyraf dan dia menunggang kudanya, bersama-sama dengannya adalah Syeikh Nadzim Al-3uqaili yang juga menunggang kuda dan di tangannya ada pedang. pada masa ini keluar pada mereka orang-orang yang membidik dengan anak-anak panah dan Imam Mahdi (as) tidak mempedulikannya tetapi Syeikh Nadzim akan menangkis anak-anak panah itu dari Imam Mahdi (as) dengan pedangnya dan kemudian beberapa orang menjerit kerana telah mengenai orang ini (iaitu Syeikh Nadzim) Mereka mengambil Syeikh Nadzim membuang anak panah yang ditangkis oleh pedangnya ... Dan demi  Allah inilah apa yang saya katakan syahid. Wal-hamdu Lillahi Wahdah.

Rukya ini adalah pada permulaan seruan dakwah dan saya telah menyebarkannya untuk realiti sekarang bahawa Syeikh Nadzim Al-3uqaili adalah salah seorang pembela seruan dakwah Imam Mahdi (as).


Umm Zainab - Najaf


Dalam tempoh masa terdapat fitnah dan perpecahan dalam ansar Imam Al-Mahdi dan ia menyuukarkan kebanyakan ansar yang mengenal kebenaran yang kekal bersama dengan Al-Syed Ahmad atau dengan orang lain.

Saya melihat dalam tidur bahawa semua tanah mula terbelah di bawah kaki manusia dan kemudian menelan mereka dan satu-satunya tanah yang tidak terbelah adalah rumah Al-Syed Talib Al-Musawi ...

Pada waktu pagi saya menceritakan rukya ini dan mereka mengatakan kepada saya bahawa Al-Syed Ahmad Al-Hassan dalam fitnah ini bermukim (duduk) di rumah Al-Syed Talib Al-Musawi, saya dapati bahawa kebenaran bersama Al-Syed Ahmad Al-Hassan dan keselamatan adalah dengan menjadi pengikutnya ... Wal-hamdu Lillahi Wahdah.



Syeikh Nadzim - Najaf


Pada awal seruan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan saya bermohon kepada Allah supaya menunjukkan akan kesahihan dakwah ini dalam alam mimpi dan saya berdoa kepada Allah supaya memperlihatkan kepada saya Imam Mahdi (as) dalam rukya. Pada suatu malam, malam pertama ditunjukkan kepada saya seruan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan. Saya melihat dalam mimpi adalah Imam Mahdi (as) mengumpulkan manusia untuk suatu ujian. Orang-orang datang dari


Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas



No comments:

Post a Comment