Monday 27 May 2019

Kisah Rukyah 2: Halaman 64 – 66


Kisah Rukyah 2: Halaman 64 – 66


Hamid - Imarah


Dalam alam rukya, saya melihat bahawa saya memasuki Jalan Al-Tarbiyah. Sebelum memasukinya saya melihat kenderaan tentera Amerika diletakkan pada permulaan Jalan Al-Tarbiyah itu dan dengan tentera berjalan kakinya yang bersenjata. Jadi saya masuk melewati mereka dan tidak takut dengan mereka, (Saku saya) dipenuhi dengan keterangan-keterangan yang dikeluarkan dari sisi ansar Imam Mahdi (as) untuk menyebarkannya dan saya melihat sekumpulan orang berdiri dan melihat TV dan mendengar warta berita disiarkan dari (Radio Arab) dan datang kepada saya salah seorang dari orang yang berdiri dan berkata: Bukankah kamu Hamid. saya berkata, ya. dia berkata: Ada seseorang telah bercakap-cakap tentang kamu di televisyen bahawa terdapat seseorang yang mendakwa ada seseorang yang mengaku sebagai utusan Imam Mahdi. dan saya keluarkan gambar milik saya dan dia berkata, inilah orang yang mendakwa itu  sambil dia tunjuk kepada gambar milik saya itu. Dan kami pergi ke tempat orang yang bercakap dengan saya itu. Dan saya tidak peduli apa yang dikatakannya kepada saya dan semua yang penting adalah bahawa saya ingin menyebarkan keterangan-keterangan dengan apa yang ada pada saya. Lalu saya mengambil keterangan-keterangan itu keluar dari saku saya dan mencari kenyataan lain (iaitu kenyataan 13 Rajab) dan apabila kamu membaca keterangan-keterangan itu kamu akan dapat kenyataan yang diperlukan dan tertulis di dalamnya (ia telah mengungkapkan fajar bagi kedua mata) dan Dan aku berkata kepadanya, "Ambillah, aku telah melemparkan hujah kepadamu. ..


Haidar Al-Basri - Nasiriyah


Saya melihat dalam tidur Nabi Muhammad (S), dan ada dua orang berbadan besar berdiri di hadapan baginda. Nabi (S) bersabda, Bawalah kepadaku Ahmad. Lalu Al-Syed Ahmad Al-Hassan, datang dan bersamanya ada sekumpulan ansar, Rasulullah (S) bersabda: Al-Syed Ahmad adalah lebih utama daripada Musa bin Imran (as).


Syed 3ala’ Al-Mayali - Najaf

Saya melihat Malaikat Allah yang dekat, Jibrail (as), dia turun ke Husseiniyah di Najaf setiap hari dan mencatat nama-nama mereka yang bekerja di bangunan Husseiniyah, berita gembira yang sangat mengembirakan. Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.


Umm Dhia’ - Nasiriyah

Sampai berita Saidi wa Maulai Al-Syed Ahmad Al-Hassan washi dan utusan Imam Mahdi (as). Saya beriman dalam kesederhanaan urusan saya dan saya melihat bahawa anak-anak saya mendapat rukya. tetapi saya tidak melihat satu rukya pun. Maka saya bermohon kepada Allah dengan kemuliaan namaNya untuk melihat rukya agar tenang hati saya. Kemudian saya melihat dalam tidur bahawa saya akan mandi dengan air dan kemudian membasuh kaki saya dan saya melihat dua orang wanita ketawa kepada saya dan mereka berkata, "Begitu pun bersih?" Adalah diketahui bahawa mereka menolak dakwah ini tanpa dalil.. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah
.

Ulasan: -

Adalah diketahui bahawa bersuci (ghusl - mandi) ditafsirkan pembersihan dosa dan bersuci di sini disebabkan menerima seruan dakwah Imam Mahdi (as). Penolakan oleh kedua-dua watak dalam rukya itu menolak pembersihan menggunakan air adalah menolak menjadi ansar Imam Mahdi (as).


Umm Dhia’ - Nasiriyah


Selepas saya menerima dakwah Saidi wa Maulai Imam Mahdi dengan washinya Al-Syed Ahmad Al-Hassan, saya melihat semasa tidur bahawa saya berada di tempat berlumpur (tanah liat) manusia tidak boleh berjalan di dalamnya dan semua orang tidak boleh berjalan di dalamnya dan saya dalam keadaan itu tiba-tiba datang sebuah kereta yang sangat moden dan laju secara ajaib berhenti di hadapan saya dan keluar darinya anak saya (Naji) dan wajahnya seperti bulan dia berkata kepada saya: Naiklah kereta bersama saya dan saya berkata kepadanya: saya takut saya akan kotorkan kereta. Maka dia berkata Naiklah ayah itu ridak mengapa. Lalu saya naik dan tidak mengotorkan kereta bahkan menjadi bersih dalam seketika, apabila saya naik kereta itu, dan membawa saya keluar daripada tempat itu, Adalah diketahui bahawa dia adalah ansar Imam Mahdi, dan beriman dengan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan Hassan Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin
.
Tanah lumpur yang kotor mengikur ulasan kehidupan dunia yang masuk dalam kereta adalah (dakwah) yang tidak dilihat sebagai kotoran lumpur. Wal-Hamdu Lillahi.


Salah seorang ansar - Hungary


Selepas saya beriman dengan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan saya melihat di alam rukya Imam Al-Hussein (as) dan Imam Mahdi (as). Dia datang kepada saya dan memeluk saya dengan sangat kuat, lalu saya bangun dari tidur ketakutan.. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.

Ia adalah rukya maksum dan para maksum tidak boleh diserupai oleh syaitan, dia adalah salah seorang ansar, bagaimana boleh bergabung dan berdamai rukya maksum dengan rukya yang fasad. Tetapi rukya itu menegaskan hubungan yang baik dengan Imam (as). Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.



Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas


No comments:

Post a Comment