Thursday 16 May 2019

Kisah Rukyah: Halaman 35 - 37


Kisah Rukyah: Halaman 35 - 37



tahun (lebih kurang) dari permulaan dakwah dalam alam syahadah (alam nyata) dan dia memberitahu saya bahawa tempat Al-Syed Al-Dafas akan dilawati oleh orang-orang yang mulia, dan dia mengatakan perkataan ini seolah-olah ia wahyu kepada saya bahawa ia sesuatu mengenai dakwah Imam (as) yang akan bermula dari sana. Dan dari sanalah bermula kelapangan (Al-Faraj) dan perisytiharan kezuhuran dan kami menunggunya. Saya telah memberitahu beberapa ahli madrasah kami sebelum terjadi perkara itu dan banyak daripada mereka telah melihat rukya menyokong kebenaran dakwah dan kami secara langsung diperintahkan oleh Imam Mahdi (as) untuk menyokong dakwah dan mengesahkan kesahihannya dan ada sekelompok orang-orang muda yang mengesahkan kata-kata Abu Mahdi dan dia memberitahu mereka sebelum bermulanya urusan seruan dakwah ini..
         

Abu Ayat - Imarah


Kejadian ini berlaku apabila dia bertemu ketika penangkapan sekumpulan ansar di salah sebuah daripada wilayah-wilayah selatan yang ditahan di pejabat Al-Syed (----------) dan ramai ansar yang lain telah pergi ke pejabat tersebut untuk bertanya tentang sebab penahanan tersebut dan apabila kami tiba di pejabat tersebut yang kami dapati adalah lebih kepada perdebatan antara ansar dan ahli-ahli pejabat dan sebahagian besar daripada mereka memakai serban yang diketuai oleh Al-Syed (----------) seorang pegawai di pejabat wilayah itu. Dalam ucapannya, banyak penghinaan dan ejekan disuarakan terhadap ansar, yang melampaui prinsip perdebatan ilmiah, walaupun prinsip asas dan peraturan akhlaq yang mudah, dan mereka memanfaatkan kelemahan ansar dan jumlahnya yang sedikit. sehinggalah Al-Syed pegawai itu berkata: -

Sekiranya Imam Mahdi (as) dihubungkan dengan kamu seperti yang kamu katakan untuk menyediakan kaedah kezuhuran maka yang pertama mestilah menghubungi saya sebagai wakil untuk menjimatkan masa dan usaha, dan saya akan memberi kepadanya apa yang dia kehendaki dari ansar!! Beritahu dia mengenainya, atau mengapa tidak berhubung dengan salah seorang ulama dan bukannya sahabat kamu. Sesungguhnya telah memenuhi hatiku dengan kemarahan dan mencerna banyak penghinaan dan saya hilang kawalan diri saya tidak mampu mendedahkan tentang apa yang ada dalam diri saya. Sebenarnya saya faham dari kata-kata beliau bahawa dia benar-benar menentang Imam dan berkata bahawa imam di sebalik perkara ini, dan hendaklah ia melakukan sesuatu kepada saya!! Saya merasakan bahawa ada orang di sebelah saya dan ia penuh sesak di tempat ini dan saya terhimpit di ruang yang luas dan ketika saya melihat di sebelah, saya tidak melihat sesiapa pun dan tempat itu kosong, apa yang berlaku !! Subhana Allah: fikiran saya mula bertindak tidak atas kemauannya sendiri bahawa ia adalah Imam Mahdi (as). Saya dapat rasakan dalam diri saya sesuatu yang mana Tuan Pegawai Pejabat itu tidak akan melebihi tiga hari sehingga Allah akan sampaikan kepadanya maka tunggulah perbuatan Allah, tetapi saya ada sesuatu yang menghalang saya dari mengatakannya seolah-olah Imam Mahdi (as) tidak mengizinkan saya membuat kenyataan sekarang (pada masa itu). Apabila majlis berakhir dan kami keluar, di luar bangunan, saya berkata kepada ansar dan saya merasakan bahawa ini adalah tidak penting jika tiada apa yang berlaku kepadanya dalam masa tiga hari. Maka kamu semua didustakannya dan aku berlepas diri dari kamu sampai hari kiamat. dan perkataan ini dibuktikan oleh beberapa ansar dan hanya dua hari kemudian, puak yang kuat menuduh pegawai pejabat membunuh salah seorang daripada mereka, dan mereka menyerang pejabat itu dengan senjata ringan dan pelancar dan menahan Al-Syed, menghina dan memukulnya. Mereka membebaskannya hanya selepas perantaraan puak besar beberapa hari kemudian. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Mitsam - Misan


Al-Syed Ahmad Al-Hassan telah berkata dalam satu kenyataan pertama yang dia tahu di mana tempat Fatimah Al-Zahra’ dikebumikan. Sebagai sokongan kebenaran dakwah Imam (as) dan telah dikuatkan dan disaksikan oleh Allah AWJ untuk membenarkan apa yang dia katakan dengan jalan Rukya Al-Shadiqah (mimpi benar) yang diperlihatkan Allah SWT kepada salah seorang daripada ansar dan berikut sebagaimana yang diceritakan: -

Saya dan para ansar pergi ziarah ke makam Imam Al-Hassan Al-Mujtaba (as) dan kami semua telah masuk ke halaman makam itu. Terdapat permaidani yang besar yang meliputi tempat itu dan semua orang sujud dan begitu juga saya.

Semasa sujud diwahyukan kepada saya bahawa tempat kami sujud itu adalah di tengah-tengah makam iaitu beberapa kuburan orang yang disucikan (as), Saya berkata kepada para ansar, adakah kamu mencium bau yang suci lagi harum yang berasal dari bumi dan adakah kamu melihat apa yang saya lihat? Ini adalah Fatimah Al-Zahra’ (as) dalam bentuk cahaya yang memeluk Imam Al-Hasan (as). yang juga adalah cahaya, rukya berakhir. Beliau mengesahkan bahawa dia tidak tahu bau suci yang dihidu di kuburan yang mulia itu dan tidak akan melupakannya selamanya dan bahkan ia tidak terpisah pada jiwanya.. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


3ala’ - Nasiriyah


Beliau menceritakan tentang anak perempuan bapa saudaranya, yang tinggal di kawasan yang jauh di luar bandar Nasiriyah, Dia bernama Sadinawiyah dia melihat rukya yang hebat (walaupun tidak tahu mengenai dakwah ini atau tidak pernah mendengarnya), dan berikut adalah seperti yang diceritakan olehnya: -

Dia melihat manusia bertali arus dari segenap arah. dan seruan itu datang kembali dari Nabi Muhammad (S) sekali lagi. dan saudaranya keluar dari keramaian manusia dan berkata kepadanya: Berselawatlah kepada Muhammad dan Aali Muhammad, ini bukan nabi, yang keluar kepada kita itu adalah seseorang yang diutus dari Imam Mahdi (as) bernama Ahmad. Dan dia mengambil senjatanya dan keluar untuk menolong Imam dan membawa keluarganya dan menyeru mereka supaya kembali, walau bagaimanapun dia memberitahu mereka bahawa Imam ini wajib dibantu dan tidak boleh berpatah balik daripadanya. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Abu Muhammad - Misan


Ini adalah rukya pada 19 / Ramadan apabila ia adalah keadaan gerhana bulan yang telah berlaku pada 14 / Ramadan, dan berikut adalah seperti yang diceritakan oleh Abu Muhammad

(seolah-olah saya dalam alam rukya pada hari-hari akhir bulan Ramadan yang mana gerhana bulan telah berlaku dan ada gerhana matahari berlaku sehingga ini adalah menjadi tanda kezuhuran Imam (as) dan kami tidak sabar untuk melihatnya dan gerhana bulan itu berlaku di hadapan saya, Adalah kejadian ini telah dibicarakan oleh para imam (as) di dalam kitab-kitab sebagai tanda (alamat) kezuhuran, dan saya berteriak dengan suara keras, Allahu Akbar Allahu Akbar, akan zuhur Imam Mahdi (as) dan tidak ada di hadapannya selepas apa-apa juga dan adalah diketahui berlaku gerhana matahari tersebut selepas rukya ini dah pada akhir bulan Ramadan ketika saya menceritakan tentang Rukya Al-Shadiqah (mimpi benar) itu. Adalah diketahui bahawa Abu Muhammad bukan orang yang beriman dengan dakwah ini dan tidak tahu apa-apa maklumat mengenai gerhana matahari dan gerhana bulan sebagai tanda (alamat) kezuhuran.


Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas



No comments:

Post a Comment