Saturday 11 May 2019

Kisah Rukyah: Halaman 23 - 25


Kisah Rukyah: Halaman 23 - 25


Syeikh Habib - Najaf


Saya mendengar suara yang memanggil di langit bahawa Allah menanti kamu dan pergi ke tempat yang sama yang kamu dapati ada Al-Syed Ahmad Al-Hassan
.
Hasan - Najaf


Pada suatu hari, semasa kami bekerja membina Husseiniyah ansar Imam Mahdi (as) dan bilangan orang yang bekerja seramai sepuluh orang dan pada waktu rehat diabadikan untuk tidur dan dalam alam rukya, seolah-olah kami bekerja membina Al-Husseiniyah itu bilangan pekerjanya seramai dua belas orang. Dalam sekejap masa Imam Mahdi (as) datang menaiki kereta super putih, sterengnya di sebelah kanan dan di tangannya ada kamera, seolah-olah dari kamera itu keluar air mawar dan mengambil gambar kami sepuluh orang, tetapi kedua-dua yang pada asalnya bukan ansar seolah-olah muka mereka hitam dan mereka bersolat arah bertentangan kiblat, dan Imam Mahdi (as) berkata kepada kami: Sesungguhnya aku akan menyimpan gambar foto kamu.


Syed Talib Al-Musawi - Najaf

Seseorang datang kepada saya dalam alam rukya bernama Syed Kasim dan dia bertanya kepada saya tentang peperangan Ish-tha-khar (padahal saya tidak pernah mendengar mengenainya sebelum rukya ini) dan dia bertanya kepada saya siapa pemimpinnya dan saya berkata kepadanya: Al-Syed Ahmad Al-Hassan, dia berkata: Jadi ke mana perginya Syeikh Haidar: dan saya berkata dia pergi ke arah lain.


Seorang Ansar - Najaf


Telah datang kepada saya seseorang yang tidak saya kenali, dan menyebutkan dua riwayat, bunuh membunuh, demi Allah sekiranya dia anak Fatimah niscaya dia memiliki rasa belas kasihan. dan dia berkata, Tidakkah kamu ketahui mengapa mereka berkata demikian? kerana ia bukan Imam Mahdi (as), yang melakukan demikian, bahawa sebenarnya mereka tahu dia adalah anak Fatimah dan tidak perlu bertanya kepadanya mengenainya, dan dia adalah Al-Syed Ahmad Al-Hassan kerana mereka meragukan perkara itu. Sebenarnya saya tidak pernah mendengar riwayat ini sebelumnya bahawa Imam membunuh .. dst ..


Syed Talib Al-Musawi - Najaf


Pada suatu malam di alam rukya, saya melihat bahawa saya ziarah Imam Ali (as) dan saya sedang berdiri di atas tempat yang tinggi dan berkata dalam ziarah itu (Bapaku, aku berharap kau akan melepaskan  dan membersihkan kami) dan ia adalah ucapan seorang anak kepada bapanya, dan apabila saya mauk ke dalam bilik sebelah saya seorang yang bersolat dan yang lain duduk di sebelah kanan saya dan berkata: Ini adalah Imam, lalu saya berkata: Jika dia Imam tentu sujudnya lama, dan Imam sujud dan sujudnya memang panjang, dan selepas seketika dilunjurkan kakinya dan meletakkan di atas tanah, dan saya mencium kakinya dan meletakkan jubah saya dan menutupinya dan pergi mengambil wudhuk, apabila saya selesai berwudhuk, dia keluar dari bilik dan wajahnya cerah dan dia dilimpahi cahaya dan saya melihatnya dan memberi tumpuan kepada hidungnya. Dan saya berkata (Ahmad Al-Hassan tidak terpuaskan bagiku melebihi keberuntungan ).


Ahmad / Baghdad


Saya melihat Imam Mahdi (as) menunggang kuda dan kaki kuda tidak jejak ke bawah, Saya memegang pelana kuda di satu pihak dan di sisi lain dipegang oleh seseorang (kawan saya) untuk memperbaiki kedudukan pelana kuda. dan kemudian Imam datang kepada kami seraya berkata: Biarkan dia, pelana itu telah tetap sekarang adalah urusan Ahmad untuk melakukan pertempuran dan tidak lama lagi ajukanlah diri untuk mematuhi urusan Imam..


Abu Mohammed / Nasiriyah


Setelah sampai dakwah Syed Ahmad, ia membawa saya kekeliruan dalam urusan saya antara kekuatan hujah pada satu sudut dan kesukarannya pada sudut kedua dan sikap para ulama pada sudut ketiga, saya bermohon kepada Allah SWT - yang tidak mengecewakan sesiapa yang meminta – Saya diberi nikmat untuk melihat Saidi wa Maulai Al-Hujah anak Al-Hassan, Al-Mahdi (Semoga Allah menempatkan beliau di bumi), Orang berdosa ini tidak tahu bagaimana membayarkan hutangnya dalam ujian ini dan telah menjadikan pendengaran para ulama tuli dan oengelihatan mereka buta mengenainya maka mereka tidak dapat mendengar: (Sesiapa yang melihat kami maka telah melihat kami, kerana syaitan tidak boleh menyerupai kami Ahl Al-Bait) sehinggakan tidak berlalu semalaman atau selang dua malam, melainkan saya melihat Saidi wa Maulai Al-Hujah anak Al-Hassan (ke atasnya Allah curahkan selawat) saya bermohon kepada Allah SWT untuk memberikan nikmat ke atas orang yang berdosa dan serba kurang ini keampunan dan kemaafan, dan mengakhiri seruan kami dengan segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam
  
Dhia’ - Nasiriyah

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صل على محمد واله الطاهرين
                  
Enam atau tujuh tahun yang lalu saya melihat dalam suatu rukya bahawa Al-Imam Shohib Al-Zaman (Semoga Allah menempatkan beliau di bumi) telah mengutus seorang utusan dan dia berkata kepada saya - dan tempat di dalam gua di mana ada mimbar Imam Al-Hussein (as). Dan terdapat dua pintu selain pintu utama gua - dan utusan itu memberitahu saya termasuk kandungannya (yang saya adalah utusan Imam Mahdi (as), jika kamu hendak keluar, keluarlah dan tutup pintu di belakang kamu) kemudian orang ini ghaib dari saya, dan saya tidak melihat dia di tempatnya lalu saya memegang mimbar dan menangis, dan apabila saya terjaga daripada tidur, rukya itu membawa saya pendekatannya dan tidak lama kemudian, saya melihat dalam alam rukya sekali lagi, imam atau peribadi tersebut (saya tidak ingat secara khusus). Dia berkata bahawa tafsiran rukya itu bukanlah apa yang saya sampaikan kepadanya apa yang saya fahamkan darinya dia memberitahu saya apa kandungannya akan diberitahu tafsirannya nanti, Saya bermohon kepada Allah SWT agar menyempurnakan nikmatNya dengan mengukuhkannya dan supaya saya menolong auliaNya, Wal-hamdu Lillahi Wahdah.


Hassan Al-Kinani - Najaf


Saya melihat dalam alam rukya bahawa saya tidur kira-kira 20 tahun dan saya terjaga dan berjalan bertentangan dengan manusia. Saya dapati banyak buah-buah delima yang ranum di atas tanah, lalu saya memakannya dan kemudian saya berjalan lagi dan saya dapati wang syiling di atas tanah dan kemudian datang


Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas




No comments:

Post a Comment