Friday 24 May 2019

Kisah Rukyah 2: Halaman 61 – 63


Kisah Rukyah 2: Halaman 61 – 63


Alawiyah seorang Ansar - Nasiriyah

Saya melihat dalam tidur, Al-Syed Ahmad Al-Hassan di atas tanah tinggi menyeru manusia untuk menyokong Imam Mahdi (as) dan orang ramai tidak mengambil berat tentang kata-kata beliau, melainkan sebahagian kecil daripada mereka dan ramai orang dalam keriuhan.


Alawiyah seorang ansar - Nasiriyah


Saya melihat dalam tidur sepuluh tahun yang lalu, seolah-olah saudara saya adalah seorang ansar Imam Mahdi (as), dan syukur kepada Allah, kini dia adalah salah seorang daripada orang-orang yang beriman dengan dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan dan seorang ansar Imam Mahdi (as).


Syeikh Hazim - Najaf Al-Asyraf


Saya bermohon kepada Allah SWT untuk mengenal Al-Syed Ahmad Al-Hassan (pada awal dakwah) beberaoa hari kemudian saya mendengar di telefon di alam rukya mengatakan akan datang Imam Mahdi (as) dan saya sedang duduk dan merasakan bahawa imam itu datang dari belakang saya. Kemudian saya berpaling ke belakang dan melihat Imam Mahdi (as) bersama-sama dengan Al-Syed Ahmad Al-Hassan dan kedua-duanya hampir sama tahap kesempurnaannya, tetapi Imam Mahdi lebih cantik dan lebih hebat. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Abu Hassan - Hungary


Dalam tidur saya melihat Imam Mahdi (as) berkata kepada saya, apa ertinya sedikit ansar di Hungary, dan Imarah, Sesungguhnya, pada masa itu jumlah ansar Imam Mahdi (as) memang sedikit. Al-Hamdu Lillahi, mereka sekarang sudah ramai.


Majid Dakhil - Basrah


Saya melihat Amirul Mukminin (as) dalam suatu rukya selepas bertawasul kepada Imam Mahdi (as). Imam (as) datang kepada saya dan meletakkan saya di dalam bilik yang mulia, seolah-olah saya mengenali beliau sepenuhnya seperti orang yang datang dari istana, orang yang kuat dan cergas. Lalu saya bertanya, Ya Maulai bilakah zuhur Imam Mahdi (as) dan apakah dajwah ini? (saya maksudkan dajwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan). Dia berkata: "Hampir,"dan dia adalah anakku. saya berkata: Adakan dalam tempoh empat tahun? Dia (as) berkata kepada saya: Tidak, saya bertanya lagi: Tiga tahun? Dia berkata kepada saya, Insya Allah, sudah dekat."


Abu Nizar - Imarah


Saya melihat bahawa saya berada di jalan awam dan kemudian jalannya mengecil. dan saya melihat orang-orang memakai serban putih (dalam pakaian seragam pelajar hauzah). Saya tercemar di dalam perjalanan, sehingga diberitahu kepada saya bahawa kami akan menemui dua jalan kelawar. Saya berkata kepadanya, Insya-Allah, tidak ada kelawar, dan benar-benar di penghujung jalan ada pintu bilik lalu kami membuka pintu dan masuk ke dalam bilik tiu dan terpancar cahaya terang oleh orang yang memakai serban hitam sehingga saya mahu mencium pipinya, tetapi dia tidak membenarkan saya melakukannya kerana dia mengenakan serban dan memakai jubah dan menutupi sebahagian daripada mukanya dengan jubahnya. dia menyuakan saya dahinya lalu saya mencium di antara kedua matanya. Selepas suatu tempoh dari rukya itu saya bertemu dengan Al-Syed Ahmad Al-Hassan washi dan utusan Imam Mahdi (as), saya dapati dialah orang yang saya cium pada dahinya di antara kedua matanya. Sebenarnya saya belym pernah bertemu beliau sebelumnya dan tidak pernah melihatnya dan inilah kali pertama saya melihatnya. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Syed Muwafiq - Imarah


Saya mempunyai keraguan tentang beberapa masalah dakwah (dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan) dan saya melihat dalam alam rukya bahawa orang-orang sedang tawaf di Baitu Allah Al-Haram, tetapi Hajar Aswad tidak ada di tempatnya. Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.

Saya tidak tahu tafsiran rukya itu sehinggalah selepas suatu tempoh masa di mana saya membaca dalam Al-Mutasyabihat bahawa Hajar Aswad adalah Malaikat yang mulia ditelan kitab Al-3ahd Wal-Mitsaq (perjanjian dan persetiaan) pada Wilayah Ahl Al-Bayt (as) maka ia telah menjelaskan kepada saya makna rukya tersebut, iaitu manusia telah keluar dari Wilayah Ahl Al-Bayt (as) dengan mendustakannya (atau tidak mereka memasukinya) ke dalam seruan dakwah Imam Mahdi yang diwakili oleh utusannya, Al-Syed Ahmad Al-Hassan. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Hamid - Imarah

Dalam alam rukya, saya melihat salah seorang daripada orang-orang yang saya kenali, dan bersamanya ada seorang lelaki yang tinggi dan botak yang juga saya kenal. Dia adalah seorang Kristian dan dia datang untuk melihat dakwah Al-Syed Ahmad Al-Hassan utusan Imam Mahdi (as). Saya menyambutnya dan mengulurkan tangan untuk berjabat tangan tetapi dia tidak mahu berjabat tangan dengan saya, dan orang yang saya kenal itu berkata: Wahai saudara, dia berkata, (iaitu, Syed Ahmad Al-Hassan) bahawa dia rapat dengan Ahl Al-Bayt (as), dan saya jawab, ya dia rapat dengan Ahl Al-Bayt (as) kesayangan dan teman rapat mereka (as) dan saya berkata kepadanya, Adakah ini maksud kamu? yang kamu sibukkan dari dakwah tersebut, apa yang kamu semua akan katakan sekiranya saya katakan kepada kamu bahawa Syed Ahmad Al-Hassan adalah orang yang membebaskan bumi yang memenuhinya dengan keadilan danke saksamaan? Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.


Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas



No comments:

Post a Comment