Thursday 7 January 2021

 

Soalan 635: Bergabung Dengan Al-Syed Ahmad Al-Hasan (as)

 

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم يا كريم .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

 

Saya takut dan bingung mengenai urusan Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as), dan ketika dia membimbing saya dan hidayah dari Allah kepada saya untuk mencapai hakikat urusan dan hakikat perkara itu, salah seorang ansar tuan membuat saya menantikan perkara itu. Kemudian saya membenci dunia dengan apa yang saya terima, pada hal saya mempunyai hubungan yang baik dengan para ulama. Saya suka mendengar ucapan mereka. Dan ketika saya mengetahui hakikat perkara itu, jiwa saya bingung dan hilang arah, dan saya merasakan bahawa saya tersesat di alam semesta yang dahsyat ini, tetapi berpegang pada Ahl Al-Bait (as) untuk membawa saya kepada hakikat perkara itu, dan kemudian niat saya adalah untuk berpuasa selepas Ramadan dan mengerjakan sholat Al-Istighatsah, tetapi muncul rasa takut yang besar pada saya. Ia membuatkan pemikiran saya tidak berhenti dan membuat saya berfikir urusan tuan dan saya takut dalam diri saya sendiri, jika keluarga saya tahu, mereka akan membunuh saya, kerana pada pandangan mereka saya menentang para ulama, dan menjadikan pemikiran saya goyah dan bagaimana saya boleh berkahwin dengan seseorang semasa dia bersama para ulama tetapi menghalang pergerakan saya dengan tuan, jadi saya bingung dengan semua cara dan saya tidak mahu apa-apa selain mencapai hakikat perkara itu. Dan untuk menenangkan diri saya, kemudian saya tidur. Saya melihat dalam rukya bahawa saya adalah bersama keluarga saya di satu pihak, dan saya melihat Al-Syed Ahmad Al-Hassan, dan saya tidak melihat wajahnya dan bersamanya ada jamaah yang besar, dan ada orang dengan keluarga saya yang saya tidak tahu apa yang membezakannya, dan saya berada di tengah-tengah dan saya terlalu takut akan berada antara keluarga saya dan kenyataan bahawa saya akan bergabung dengan Al-Syed, dan kemudian dari itu setelah ketakutan, saya melihat Imam Mahdi (semoga Allah mempercepat kelapangannya) Dia mengucapkan kata-kata yang saya tidak ingat sekarang bahawa ia tidak ada dalam ingatan saya. lalu saya menenangkan diri saya setenang-tenangnya.

 Saya tahu bahawa saya benar dan saya pergi bersama Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as), dan ketika saya pergi bersama mereka, saya berharap keluarga saya ada bersama saya, tetapi mereka tidak bersama saya dan saya takut kepada mereka, tetapi diri saya tenang ketika bersama dengan ansar Al-Syed.

Catatan: Untuk pengetahuan bahawa saya tidak berpuasa selama tiga hari dan tidak mengerjakan sholat Al-Istighatsah dengan Fatimah Al-Zahraa’ (as).

Adakah saya sekarang menjadi salah seorang ansar tuan atau maula tuan bersama dengan Imam Mahdi (semoga Allah mempercepat kelapangannya)?

Saya mohon kepada Allah agar menjodohkan saya dengan pasangan dari ansar kepada Pemilik Masa dan Zaman, dan keturunan yang soleh untuk menyokong Imam Mahdi (semoga Allah mempercepat kelapangannya) dan meneguhkan saya kepada kebenaran selama saya hidup dan hidupkan saya dengan kehidupan Muhammad dan keluarga Muhammad dan matikan saya dengan kematian Muhammad dan keluarga Muhammad.

Kami mohon petunjuk Allah agar kami mencapai hakikat perkara ini dan teguhkan saya bersama ansar Imam Al-Mahdi (semoga Allah mempercepat kelapangannya).

 

Pengirim: Huznu Fatimah – Bahrain

 

Jawapannya:

 بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

 Semoga Allah memberikan anda kejayaan untuk semua kebaikan, dan segala puji bagi Allah yang memberkati anda dengan rukya ini, dan memberkati anda dengan iman pada kebenaran dan mengikuti kebenaran pada saat kemuliaan dari mereka yang menyokong kebenaran. Saya beermohon kepada Allah agar meningkatkan limpah kurniaNya kepada anda dan membuat anda teguh dalam kebenaran, Dialah pelindung saya dan Dialah yang menjaga orang-orang soleh

.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

 

Ahmad Al-Hassan

Muharram Al-Haram / 1432 H.

 

No comments:

Post a Comment