Sunday 3 January 2021

 Soalan 834: Memyerupai Rupa Rasulullah (S),

 

Saya melihat bahawa saya berjalan bersama-sama dengan Rasul Muhammad (S) dalam sekelompok orang ramai, dan Baginda (S) merasa kesal dan bimbang. Saya pun berjalan bersama baginda, dan orang-orang di belakang kami sehingga kami sampai di pintu sebuah rumah. Lalu, saya membukanya dan terbuka untuk kami, Kemudian Rasulullah (S) masuk dan saya pun masuk mengikuti baginda, dan diikuti pula orang-orang lain memasuki ke sebuah bilik yang tidak besar, Rasul (S) duduk di sebelah kiri bilik di bahagian atas dan aku pergi duduk di sebelah Rasul (S), tetapi saya menjumpai sepotong roti di atas lantai, jadi saya menjadi sangat marah, dan saya mengangkat roti itu menciumnya dan meletakkan roti itu ke samping. Semua orang duduk, dan ada tempat untuk saya bebas di sebelah Rasulullah di sebelah kanannya, lalu saya mendirikan solat dua rakaat lengkap. Kemudian saya memberi salam, dan ketika saya selesai, Rasulullah (S), memegang bahagian di atas lutut baginda (S), dan kemudian saya mengalihkan pandangan saya kepada baginda dan melihat baginda tersenyum dan giginya seperti manik-manik mutiara, dan kebimbangan dan kemarahan telah hilang dari baginda

dan saya dapati bahawa saya mempunyai rupa Rasul (S), kira-kira 75 peratus, kecuali bahawa dia mempunyai kemerahan lebih banyak daripada saya, dan saya terjaga selepas itu

 

 Jadi adakah ini mempunyai tafsiran khusus kerana saya belum pernah menafsirkan rukya saya kepada sesiapa pun ...

 

والسلام عليكم.

 

Mahmood  Arabia / Selatan

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Semoga Allah memberikan anda kejayaan untuk semua kebaikan dan membimbing langkah-langkah anda dan saya bermohon kepada Allah untuk anda dunia dan akhirat yang terbaik. Makna rukya anda, insya Allah, adalah bahawa anda menyampaikan dan mendengar kebenaran pada zaman ini, dan bilik itu bukan ruang dalam makna, melainkan ia mewakili tempat di (Internet) di mana anda mengetahui hak siapa yang mewakili Rasulullah pada zaman ini. Dia adalah Mahdi, dan mengenai anda sangat mirip dengan baginda, insya Allah, dan kami bermohon kepada Allah agar anda menjadi seperti itu, maka ini bererti anda akan berada di tahap bimbingan dan makrifah tentang kebenaran apabila Allah menghendaki, dengan kurniaanNya dan daripadNya kepadaamu..

 

والسلام عليكم

 

Ahmad Al-Hassan

Jamadi Al-Akhirah / 1432 H

 

No comments:

Post a Comment