Sunday 3 January 2021

 Soalan 822: Bakal Pengantin

 

بسم الله الرحمن الرحيم، اللهم صلي على محمد وآل محمد الأطهار.

السلام عليكم:

 

Saya bermimpi bahawa esok adalah hari perkahwinan saya, Hari ini, aturcara saya ialah cuba menggayakan sebagai pengantin perempuan dan memakai gaun putih dan solekan dengan cara melihat diri saya di cermin. Maksud saya, saya mempersiapkan diri untuk hari esok, dan kemudian mereka berkata kepada saya, Jalan keluarnya dengan mabuk (saya berada di salon). Segala-galanya seharusnya diumumkan untuk belanja perkahwinan dan kita akan mabuk. Untuk pertama kalinya saya menanggalkan 3 cincin yang hampir-hampir merahasiakan untuk esok dan kemudian saya melihat sebuah meja dengan makan tengah hari di atasnya dan keluarga saya sedang makan tengah hari dan seseorang duduk di meja. Dia makan dan saya memandangnya, saya katakan saya harap dia akan menjadi suami saya atau dia akan menikahi saya, Nampaknya orang ini yang saya tidak kenal dan saya tidak tahu namanya, dan kemudian saya meminta maaf atas kelewatan.

 

Mohon, Imam Ahmad Al-Hassan menafsirkan mimpi ini, semoga Allah membalas kebaikan tuan.

 

Pengirim: Al-Mawaliyah - Kuwait

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً

 

Insya Allah, rukya anda akan menjadi rukya yang baik, dan saya bermohon kepada Allah agar mengurniakan anda dengan kehidupan yang diberkati dalam kebaikan, kesejahteraan, bimbingan dan mengikuti kebenaran, dan jika ia memungkin anda, maka ia lebih baik untuk anda dalam mendekati Allah dengan menyembelih domba sebagai korban untuk anda. Semoga Allah mengurniakan kejayaan.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

 

Ahmad Al-Hassan

Muharram Al-Haram / 1432 H.      

 

No comments:

Post a Comment