Sunday 10 January 2021

 Soalan 600: Dakwah - berdialog

 

Saya melihat bahawa kami duduk di dewan besar, kami ansar berdialog dengan sebilangan orang, dan dewan itu besar dan di dalamnya ada orang yang sedang berdialog mengenai dakwah. Kemudian kami keluar dan saya pergi bersama seseorang yang memandu kereta semasa saya duduk di sebelahnya dan kami pergi ke kawasan luar Bandar, Subhana Allah ia sangat cantik. Kawasan itu menghadap ke sungai yang luas yang dipenuhi air, Kemudian kami berjalan di jalan tanah dan tiba-tiba keluar seorang lelaki yang membawa senjata dari kebun dan seseorang yang membawa senjata datang kepada saya. Dia membuat saya melihat dengan teropong senjata itu ke arah dua rumah yang menghadap ke sungai dan dua buah rumah bangunan lama. Dan dia berkata kepada saya: Dari sini Imam Ahmad Al-Hassan anda akan muncul, dan kami sedang menunggu dia muncul dan membunuhnya. Saya bertindak balas kepada mereka dan kami berjaga-jaga terhadap mereka, dan salah seorang daripada mereka berkata kepada saya: Kami (pihak tertentu) di sini menunggunya untuk membunuhnya ketika dia muncul, dan saya berkata kepada pemandu: Singgah sebentar, dan kami berdiri berjauhan dari mereka dan saya melihat mereka. Tiba-tiba mereka memasuki taman, Maha Suci Allah, semua tanah itu hijau dan sangat indah kecuali taman ini seolah-olah ia pada musim gugur atau tanah kering di tempat mereka masuk itu, dan saya terjaga dari tidur kira-kira jam 2 petang, semoga Allah memberi kejayaan. Apakah makna rukya ini?

 

Pengirim: yang ghaib yang dinantikan – Iraq

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

Semoga Allah memberikan anda kejayaan untuk semua kebaikan, dan saya meminta kepada Allah agar rukya anda akan menjadi baik untuk anda dan khabar gembira dari Allah untuk menolong agamaNya dan menzahirkan kebenaran meskipun orang-orang kafir dan munafik membencinya.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

 

Ahmed Al Hassan

Rajab Al-Asab / 1431 H.

 

No comments:

Post a Comment