Tuesday 5 January 2021

 Soalan 622: Sepanduk Imam (as)

 

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليك سيدي ومولاي ورحمة الله وبركاته .

 

Saya ingin agar ditafsirkan rukya yang saya lihat semasa saya berada di Mashhad Al-Muqaddas: Pada mulanya adalah Imam Ahmad Al-Hassan (as), di tangannya membawa sepanduk yang tertulis di dalamnya

يا من لا يُعبد أحد سواه

(Wahai orang yang tidak menyembah orang lain melainkan dia).

Dan ada empat orang ansar di sebelahnya yang membawa sepanduk yang tertulis di dalamnya

يا لثارات الحسين

(Aduhai, untuk revolusi Al-Hussein),

Keluar dari wajah mereka cahaya yang sangat kuat, dan di belakang mereka terdapat ansar dan ansariah lain dengan membawa sepanduk tertulis di dalamnya

هو (DIA),

dan kami berjalan sementara orang-orang di sekitar kami melihat kami sehingga kami sampai ke gurun, lalu datang di hadapan kami, seorang lelaki berwajah jelik pemarah dan dia berserban, dan saya tidak kenal siapa dia.

Rukya telah berakhir.

 

Terima kasih. Pengirim: Al-Zahraa’ - Kuwait

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

.

Saya meminta Allah agar memberi anda kejayaan untuk semua kebaikan. Rukya anda jelas bahawa anda adalah pengikut yang mewakili kebenaran dan menyaksikan kebenaran, insya Allah, dan anda menghadapi dajjal, yang dimalukan oleh Allah, yang datang atas nama agama dan memakai serban.

 

العمامة . والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

 

Ahmad Al Hassan

Muharram Al-Haram / 1431 H.


No comments:

Post a Comment