Friday 15 January 2021

Soalan 490: Orang Yang Naik Dan Keluar Dari Kolam

 

Rukya yang dilihat oleh rakan saya:

Kami semua ada dalam rukya dan saya berada di tempat di mana kami bercakap mengenai topik penting, dan semasa bercakap ada kolam di hadapan kami dari mana seorang yang naik dan keluar dari kolam datang di hadapan kami. Dia mempunyai kepingan seperti ikan yang dibelah pada punggungnya tertulis di bahagian ikan itu dengan kata-kata keagungan (Lafadz Jalalah), kami terkejut dan kami rasa dia adalah seorang wali dari Aulia’ Allah, dan sepertinya saya juga memikirkannya, jadi kami sangat menyambutnya. Kami bercakap dengannya, semasa bercakap dengannya, kami sangat bersemangat untuk berbicara dengannya, menunggu setiap kata darinya. Dia mula bertanya kepada kami, jadi dia bertanya kepada kami tentang berapa banyak orang yang kami kenal? Dan siapa yang kami kenal? Pada mulanya orang yang ada dalam rukya itu tidak meragukannya, tetapi setelah beberapa ketika dia diragui telah menipu kami untuk mengheret kami ke dalam tipu dayanya. Seorang yang ada dalam rukya itu membawa saya pergi jauh dan mengatakan kepada saya: Jangan katakan kepadanya apa-apa. Kerana saya merasakan bahawa ada penipuan dalam masalah ini, dan dia telah menipu kita dan itu bukan wali, dan katanya lagi kepada saya: Jangan buka hatimu kepadanya atau percaya kepadanya, saya menjawabnya dengan isyarat, ya. Saya bercakap dengan orang yang keluar dari air itu dan saya gembira dan bersukacita dengannya, dan semasa orang yang ada dalam rukya itu bercakap dengan saya dan memberi amaran, saya menggelengkan kepala dan mengatakan saya setuju. Anak-anak syeikh yang diikuti oleh teman saya berada di bahagian bawah kereta api, jadi orang yang ada dalam rukya itu diganggu oleh saya dan mula berlari di belakang mereka untuk menyelamatkan mereka, kemudian rukya itu berakhir.

 

Penghantar: Abu Muhammad - Palestin

 

Jawapannya:

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

 Semoga Allah memberi anda kejayaan, rukya teman anda adalah dari Allah SWT, dan jelas adalah ia memberi peringatan kepada anda mengenai seseorang yang anda akan kagum. Adapun anak-anak syeikh ini yang cuba diselamatkan oleh rakan anda, mereka adalah beberapa orang dari mereka yang mengikuti Syeikh ini dan mendengar daripadanya.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

 

Ahmad Al-Hassan

Safar / 1431 Hijrah

 

No comments:

Post a Comment