Thursday 14 January 2021

 Soalan 625: Orang Yang Memakai Serban

بسم الله الرحمن الرحيم

وصلى الله على خير خلقه محمد وآله الطيبين الطاهرين .

Allah berselawat atas sebaik-baik penciptaanNya, Muhammad dan keluarganya yang baik dan suci.

Suatu hari saya sholat beberapa rakaat dari sholat malam dan membaca Surah Al-Baqarah dan berdoa dengan Doa Imam Al-Hassan (as), kemudian saya sholat Nafilah Subuh dan sholat Subuh dan masuk tidur. Saya melihat dalam tidur saya seseorang meletakkan serbannya di kepala dan di lehernya, lalu saya bertanya kepadanya: Adakah anda Al-Mahdi? Dia menjawab: Ya, saya Al-Mahdi. Kemudian dia berkata kepada saya, saksikanlah, dan saya segera bersyahadah, dan dia maju dan duduk di depan saya dan duduk di belakangnya membaca Surah Al-Baqarah. Semasa membaca, saya keliru dengan beberapa ayat, dan saya berhenti di sana untuk mengulanginya, dan saya tidak menemukan cara untuknya sehingga saya menoleh ke arah Imam (Salamu Allah 3alaih), di sebelah kiri, sebentar kemudian saya menemukan cara membaca ayat tersebut. Di sini, saya terjaga dari mimpi saya. Tolong berikan saya tafsirnya, semoga Allah memberi anda kebaikan untuk saya.

Dan selawat dan salam ke atas Nabi kita, Nabi rahmat dan keluarganya yang baik dan suci, para Imam dan Mahdi-mahdi.

 

Was salam. Pengirim: Abu Abdul-Jabbar – Maghribi

 

Jawapannya:

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

Semoga Allah mengurniakan anda semua kebaikan. Saya meminta kepada Allah untuk anda kebaikan yang terbaik iaitu redha-Nya, Yang Maha Suci, dan Syurga, dan bahawa Allah menyelamatkan kamu dari seburuk-buruk kejahatan dan kemurkaanNya serta api neraka.

Makna rukya anda adalah bahawa anda dibimbing kepada kebenaran dengan rahmat Allah ke atas anda dan bahawa anda akan menjadi salah seorang ansar Al-Mahdi, insya Allah. Adapun ayat-ayat dari Surah Al-Baqarah yang anda keliru itu, adalah Ayat Al-Kursi, dan saya bermohon kepada Allah agar memberi anda kejayaan dan membimbing langkah-langkah anda.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

 

Ahmad Al-Hassan

Muharram Al-Haram / 1432 H.

 

No comments:

Post a Comment