Thursday 7 January 2021

 Soalan 601: Hanya Nama

بسم الله الرحمن الرحيم

 

Salam ke atas ayahanda Imam Muhammad bin Al-Hassan (as), Salam atas ayahanda Imam Ahmad Al-Hassan Yamani Aali Muhammad (as).

اللهم صل على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

Saya melihat dalam tidur saya pada waktu subuh pada hari Rabu 25 Safar 1432 bahawa saya berdiri di hadapan ayah saya dan dia adalah Wakil Adil Imam (dalam rukya namanya adalah Adil Imam), pada hal dia bukan wakil tetapi seolah-olah dia adalah pemilik syarikat besar dan ingin melakukan perjalanan ke tempat yang jauh, dan bahawa perjalanannya menurut apa yang saya ingat adalah untuk jangka masa yang panjang, jadi dia berkata kepada saya: Saya akan berikan tanggungjawab terhadap syarikat itu pada anda, dan dia merasa selesa dan yakin tentang perkara itu, seolah-olah dia yakin akan saya, jadi saya memberitahunya sambil tersenyum: Saya bersumpah dengan nama Allah bahawa saya tidak boleh, dan saya meminta dia untuk memaafkan saya mengenai perkara itu, tetapi dia menegaskan arahannya dengan penuh keyakinan, jadi saya menerima perkara itu, dan kemudian saya berbalik dan melihat langsung salah seorang wakil dengan Adil Imam di dalamnya salah satu sandiwara adalah orang yang mencela (membantah), jadi orang ini bercakap tentang nombor itu sama ada 6,000,000 atau 600,000 yang saya tidak ingat dengan tepat, dan orang ini ingin menghapus sifar terakhir nombor sehingga jumlahnya menurun dan pesanannya mencurigakan dan dia tahu itu, dan ada sebilangan orang di dekatnya seolah-olah ingin menipu mereka, dia berkata: Sekiranya saya membuang sifar, jumlahnya berkurang, dan ini tidak menjadi masalah, maka setelah itu dia ingin menghapus sifar terakhir dari angka 50,000 ribu seperti yang saya ingat, sehingga jumlahnya berkurang menjadi 5.000. Akibatnya, saya berdiri di hadapannya dan memerintahkannya untuk menarik diri dari arahannya seolah-olah saya mempunyai kuasa atasnya, jadi dia akan menentang kehendaknya.

 

والحمد لله رب العالمين .

 

Pengirim: Muhammad Al-Ansari Iraq –

 

Jawapannya:

 

الجواب : بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً .

 Semoga Allah memberikan anda kejayaan untuk semua kebaikan, dan saya bermohon kepada Allah bahawa ada kebaikan untuk anda dalam rukya anda dan kabar gembira dari Allah dengan menolong agamaNya dan memenangkan kebenaran, meskipun orang-orang kafir dan munafik membencinya. Ketahuilah bahawa orang yang anda lihat dalam rukya itu jika mereka tidak mempunyai tempat maka itu hanya nama sahaja, iaitu apa yang dimaksudkan darinya hanyalah nama sahaja. Para malaikat mengambil gambaran nama yang sesuai dari halaman kewujudan anda dan apa yang tercantum dalam ingatan anda untuk menyampaikan apa yang mereka ingin sampaikan kepada anda.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

 

Ahmed Al Hassan

Rajab Al-Ashab / 1431 H.

 

No comments:

Post a Comment