Friday 1 January 2021

 Soalan 832: Jelas Tidak Perlu Tafsir

 

7 tahun yang lalu pada malam 3 - 11 atau 13 Ramadan atau 3 Ramadan pada tahun itu, dan setelah lelah belajar, saya berbaring dan akhirnya menyaksikan diri saya di Karbala berjalan dengan seseorang yang tidak dapat saya lihat. Kami masuk bersama-sama ke maqam Imam Hussein (as) melalui pintu belakang bertentangan dengan pintu kiblat, dan dia mula menunjukkan saya ke arah beberapa orang - dan pekarangan maqam imam itu sangat sesak dan terdapat banyak ahli politik yang mengangkat poster pilihan raya, dan itu dari rumah mereka, seingat saya Al-Bajiji dan Al-Jilabi dan lain-lain. Saya juga melihat Saddam di dalam banyak poster ketawa dan dibawa berarak di antara dua maqam suci itu. Dan selepas itu dia memimpin saya untuk keluar dari pintu kiblat dan kami sampai ke kenderaan pembebasan, yang sedia ada berhampiran pintu kiblat, kemudian imam memberi isyarat kepada saya, tentu saja saya merasakan dalam mimpi bahawa dia adalah Imam Al-Mahdi, tetapi saya pasti tidak melihat seseorang yang memberi isyarat kepada saya bahawa saya akan melihatnya di Karbala dan dia memberitahu saya bahawa anda akan mengahwini Fulanah- dan anda akan mempunyai dua anak darinya dan anda akan menyaksikan bersama saya, Oleh itu, saya katakan kepadanya, izinkan saya pergi untuk melamar ibu kepada anak-anak saya, dan dia berkata kepada saya: Tidak perlu. Ada banyak masa di hadapan anda. - rukya telah berakhir – Saya berharap dan amat perlukan ta’bir rukya ini, semoga Allah memberi kejayaan kepada anda dan membimbing anda.

 

Pengirim: Jaafar Al-Gharib, Iraq.

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Semoga Allah memberikan anda kejayaan dan membimbing langkah-langkah anda. Rukya ini mengandungi perkara-perkara yang jelas yang tidak perlu ditafsirkan. Hanya Saddam Hussein, yang saya lihat adalah orang yang mengambil alih pemerintahan di Iraq dan melakukan tindakan seperti tindakannya membunuh, mengusir dan memenjarakan orang-orang yang beriman. Mengenai kedatangan anda ke kenderaan yang berada dalam rukya itu, adalah khabar gembira kepada anda pada masa itu bahawa anda mencapai kebenaran dan menolong kebenaran, insya Allah. Semoga Allah memberikan anda kejayaan untuk menyokong seruan dakwah Mahdi umat ini, dan Allah menjadikan anda salah seorang yang menyokong kebenaran.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

 

Ahmad Al-Hassan

Jamadi Al-Akhirah / 1432 H

No comments:

Post a Comment