Thursday 9 October 2014

Mimpi seorang Ansar I

Kiriman: Labbayk_Ahmed
Jantina: Perempuan
Isnin 5 Dis 2011 22:06

Mimpi (rukya) yang memberi kesaksian kepada Imam Ahmad Al-Hassan (as)

Al-salam 3alaikom Wa rahmatu Allah wa barakatuh,

قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ شَهِيدًا ۖيَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَالَّذِينَ آمَنُوا بِالْبَاطِلِ وَكَفَرُوا بِاللَّـهِ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 

Allah berfirman: {Katakanlah: "Cukuplah Allah menjadi saksi di antaraku dan di antara kamu. Dia mengetahui apa yang di langit dan di bumi. Dan orang-orang yang percaya kepada yang batil dan ingkar kepada Allah, mereka itulah orang-orang yang rugi."} - Al-Quran [Al-3ankabut 29:52]

Allah sendiri menawarkan sebagai saksi untuk menjelaskan KhalifahNya di muka bumi ini dengan rukya (mimpi) dan pendedahan, dan berikut adalah beberapa rukya saya untuk membuktikan bahawa utusan Imam Al-Mahdi as), Imam Ahmad Al-Hassan (as).

Rukya (mimpi) 1:
Saya melihat bahawa Al-Syeikh Safaa Awady, Sadik Al-Hussaini dan saya bersama-sama dengan Imam Ali bin Abi Talib (as) menyeru (berdakwah) manusia supaya beriman kepada Imam Ahmad Al-Hassan (as).

Notis: Imam Ali adalah bersama kami ... jadi dia memberikan keterangan kepada kebenaran Imam Ahmad.

Rukya (mimpi) 2:
Tarikh: 17-9-2009
Masa: 6 a.m

Saya melihat bahawa saya bersama ibu saya (ansar) dan ibu saudara saya (bukan ansar) dalam kereta, dan ibu saudara saya sedang memandu. Tetapi dia tidak memandu dengan baik terutamanya apabila terdapat selekoh-selekoh. Pada selekoh pertama dan kedua, dia tersasar dari jalan dan kemudian memandu semula keretanya di jalan, kemudian seterusnya pada selekoh ketiga, terdapat gaung (jurang) yang dalam dan di kedua-dua belah jalan tidak mempunyai pagar (hadangan). Oleh itu, ketika dia membelok, kereta itu sekali lagi tersasar dan kereta itu mula jatuh ke dalam jurang yang dalam.

Maka saya memejamkan mata saya dan mula membaca: "Bism illah Al-Rahman Al-Rahim, Wala Haula wala Quwata Illa Billahi Al-3aliyi Al-3adzim, Allahumma Shalliy 3ala Muhammad wa Aali Muhammad Wa Sallim Taslima; Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, Yang Maha Pengasihani. Tidak ada daya da upaya melainkan dengan Allah. Ya Allah, selawat ke atas Muhammad dan Aali Muhammad," Kemudian saya membaca syahadeh 4 dan membaca Du3a (doa) yang Imam Ahmad (as) ajarkan kepada ansar yang bermula dengan "Tahassantu bizhil Mulk wal Malakut.".

Saya menjangkakan yang kereta akan meletup pada bila-bila masa kerana saya dapat merasakannya ia sedang menjunam menuju ke bawah dan meletup. Sementara itu, saya teringat satu hadith bahawa Imam Ahmad Al-Hassan (as) menyebut dalam salah satu buku beliau yang saya kagumi banyak, ia berkata:

"ولو إن السماوات والأرض كانتا على عبد رتقا ثم أتقى الله, لجعل الله له منهما مخرجا

"Jikalaulah Langit-langit dan Bumi telah dijahit pada seorang hamba, dan kemudian dia bertakwa kepada Allah; Allah akan menjadikan dia jalan keluar daripadanya.". Ketika itu, kereta itu ditarik balik dari terus terjatuh dan diletakkan di jalan semula!!

Jadi saya berkata dalam hati, para malaikat mahu mencabut nyawa kami dan mereka memberi kertas (s0jil) kematian kami kepada Nabi (sawas) tetapi baginda tidak menerimanya dan menunjukkan supaya kami kembali untuk hidup, jadi kami kembali.

Selepas itu kami sampai ke rumah Nenek saya dan makcik saya telah berkata: "Kalaulah kamu tahu bagaimana kami hidup! Kalaulah kamu lihat bagaimana kereta itu diangkat! "Lalu saya mengatakan ibu saudara tidak mengingat (menyebut) Allah, malah dia tidak mengatakan bahawa Allah membuatkan kita terus hidup?! Jadi saya memberitahu ibu saya bahawa saya berkata Tasbih-tasbih tersebut dan dia berkata bahawa dia juga melakukan perkara yang sama sewaktu kami jatuh itu.

Kenyataan: Membaca yang Du3a dan hadith yang disebut oleh Imam Ahmad (as) membuat kita terus hidup dan dituliskan untuk saya dan ibu saya satu kehidupan baru. Ansar menyebutkan rahmat Allah ke atas mereka tetapi yang bukan-ansar tidak menyebut (mengingat) Allah.


Rukya (mimpi) 3:
Tarikh: 2009
Masa: 6 a.m

Saya amat sakit pada hari itu dan saya katakan, apa sahaja (yang datang) dari Allah adalah baik, dan saya akan bersabar, kemudian saya melihat Rukya (mimpi) atau Kasyaf.

Ia bermula dengan seruan: "Kemenangan kepada Muhammad dan Aali Muhammad, dan kemenangan kepada kami demi Tuhan Ka3bah."

فاز محمد و آل محمد و فزنا و رب الكعبة.

Kemudian saya melihat Nabi Muhammad memakai pakaian putih dan berdiri di sebelah kiri saya dan terdapat 4 orang ansar yang saya tidak kenali. Di hadapan kami ada dua gunung yang besar, lalu nabi mengangkat tangannya dan menghala kepada gunung-gunung sambil berkata: "Wahai ansar bolehkan kamu memikul gunung-gunung ini?" Jadi kami berkata: "Ya wahai Rasulullah! Demi Allah jika engkau menentang gunung ini kami akan menentangnya bersama engkau." Dalam pada itu, rupa bentuk Nabi Muhammad bertukar kepada Imam Ahmad Al-Hassan (as).


Bersambung insyaallah ...


Mazmur 55:22 Serahkanlah kuatirmu kepada TUHAN, maka Ia akan memelihara engkau! Tidak untuk selama-lamanya dibiarkan-Nya orang benar itu goyah.

No comments:

Post a Comment