Saturday 11 October 2014

Kerja, Kerja, Kerja,

Kerja, Kerja, Kerja,
(3amal, 3amal, 3amal -Work, work ,work)



Kerja, kerja, kerja, adalah kata-kata dari yang kita cintai Imam Ahmad Al Hasaan (as)

Apakah yang Imam maksudkan dengan melontarkannya, tetapi ia kata-kata yang sangat bermakna?

Imam (as) maksudkan, sebarkanlah dakwah kepada jauh dan dekat yang terbaik daripada kebolehan anda demi Allah Yang Maha Kuasa, untuk keselamatan semua roh-roh (diri-diri). Adakah ia suatu pertandingan? Tidak, bukan itu, kita juga harus bekerja, bekerja, bekerja, melawan Keakuan (Al-Ananiyah – Ego) kita, Ya Keakuan.. Berhati-hatilah dengan perkara ini, kerana banyak keldai membawa ilmu di atas belakangnya tanpa berfikir sebabnya, kita pasti tidak mahu menjadi keldai, kita mahukan ganjaran atas usaha kita daripada Allah SWT.

Jangan berfikir untuk kedua kalinya anda diberikan (dimasukkan ke) Syurga, ini sama sekali bukan apa yang Imam (as) maksudkan, anda akan mendapat Syurga dengan hati yang ikhlas, ingat Imam mengajar Al-Quran, dan Al-Quran mengatakan mereka yang ikhlas ..

Tanya diri anda malam ini dan setiap malam adakah anda ikhlas? Kerana Allah, kerana Allah, anda akan berdiri di hadapanNya, tidak ada orang lain pada hari Perhitungan, yang menilai semua yang anda pernah lakukan, dan tiada apa yang menyelamatkan dengan ilmunya tidak kira berapa pandai dan mahirnya seseorang itu.

Syurga ditawarkan kepada yang ikhlas, ingatlah ia selalu, tiada siapa yang boleh mendahului Allah.. tiada seorang pun..

Imam Ahmad Al-Hasan (as) berkata: "Bapaku Imam Muhammad bin Al-Hasan Al-Mahdi (as) telah mengutus aku sebagai pemberi khabar gembira dan sebagai pemberi peringatan, yang mendahului beliau mendapat azab yang teruk Jika anda menolaknya, saya akan bersabar sehingga Yang Maha Mengasihani mengizinkan arahan saya. sehingga Allah mengetahui bahawa saya telah bersabar ke atas perkara yang lebih pahit daripada kesabaran seperti bagaimana bapa saya (as) telah bersabar."

"Dia mengutus saya supaya saya boleh menyelamatkan kamu dari api yang membakar di dunia dan ... nanti pada hari Kiamat. Ketika apabila kamu menjerit memanggil beliau dan memerlukan bantuan daripada beliau pada waktu pagi dan petang. Dan nanti seseorang akan dikatakan bersalah kerana menyamakan dirinya kepada Aali Muhammad."

Satu kenyataan bagi mengemukakan buku (kitab catatan) oleh penolakan orang yang mendustakan utusan Imam (as) - Rabi3 Al-Awwal-1426 H


Kiriman: dawnoftheage

Khamis 13 Oktober, 2011 06:29

Kerja, Kerja, Kerja.

Bismillah Al-Rahman Al-Rahim

Saya sebenarnya tidak mahu kongsikan mimpi (rukya) ini, ia kerana saya ingin mengaitkannya dengan post (kiriman) saya di atas, kerana ia adalah (lebih kepada) untuk pengetahuan saya dan Allah tidak memberitahu saya untuk dikongsikan, yang mana saya lebih gembira untuk melakukannya. Hari ini saya dapati saya masih tidak faham kerana dilemahkan oleh beberapa orang, dengan memohon kepada Allah patutkah saya kongsikannya, alamatnya positif, hanya Allah yang saya taati mengatasi segalanya..Alhamdulilah, bukan saya tidak mempunyai kesalahan kerana saya melakukannya, saya tidak sempurna, saya menganggap diri saya hanya sebagai orang biasa seperti kebanyakan orang.

Selepas menghantar tajuk “Kerja, Kerja, Kerja.” (di atas) yang digerakkan Allah untuk melakukannya, saya masuk tidur dengan perasaan benar-benar menurun (lemah).
 
Mimpi saya bermula dengan saya duduk di hadapan skrin komputer yang besar, cuma ia bukan komputer, pada skrin ini ada senarai avatar-avatar (ikon atau tokoh) dengan komen-komen di samping setiap satu darinya, butiran suara perlahan-lahan masuk ke dalam telinga kanan saya dan bunyinya: Ini adalah senarai semua ansar, saya amat kagum, tetapi sebenarnya saya sangka saya dalam sedar, tidak tidur dan bermimpi, rasa yang sungguh pelik 



Kemudian tiba-tiba seorang lelaki ada di sebelah saya melihat skrin dan dia kelihatan tidak menyenangkan, dia beritahu saya sebenarnya saya bukan dalam sedar tetapi dalam mimpi bersama beliau dan mimpi ini adalah benar pada maknanya. Seterusnya saya tahu bahawa lelaki ini naik ke langit, langit di waktu malam, saya menjelangkan mata saya untuk melihatnya, dia begitu jauh di langit, berada di antara awan-awan dengan sebatang tongkat di tangannya, maka dengan suara yang garau dan kuat bergema berkeliling dia berkata: Saya malaikat... bukanlah kamu yang mengucapkan kata-kata itu tetapi Allah yang mengucapkannya melalui aku (bermaksud apa yang saya telah tulis dan postkan - tajuk di atas) saya terkejut, kemudian dari tempat dia berdiri (di langit), dia melontar sebatang anak panah dan ia mengenai ruangan komen avatar (tadi) pada salah seorang ansar, kemudian dalam sekelip mata dia ada di sebelah saya dan melihat skrin bersama saya dan berkata: 3 orang ansar yang Allah murka. Malaikat ini kemudian meletakkan tangannya di atas bahu kanan saya dan berhubung (berkomunikasi) dengan hati saya, semuanya ok pada saya, saya sungguh terkejut .. yang benar-benar mengkagumkan adalah perkataan untuk menggambarkan apa yang saya telah saksikan. TAMAT

Saya tidak menceritakan mimpi saya untuk menunjuk-nunjuk atau untuk mendapat perhatian, bukan itu yang mendorong saya, tetapi hanya untuk menjelaskan bahawa orang yang melayan saya dengan teruk tanpa sebab sekalipun, perlu bertimbang rasa, mereka perlu mengambil kira kerana ada tindakan-tindakan, seperti yang kita semua patut ada

Saya tidak akan menyebut nama-nama mereka, cukuplah mereka tahu pasti diri mereka, siapa mereka. Ambillah ini sebagai amaran daripada Allah SWT dan bukan secara peribadi dari saya... kerana bukan di hadapan saya anda akan berdiri pada hari kiamat, tetapi di hadapan Allah yang Maha Berkuasa.

Masha Allah Wa Al-hamdu Lillah Wa Al-Syukur Lillah

Imam Ahmad Al-Hasan (as) berkata: "Bapaku Imam Muhammad bin Al-Hasan Al-Mahdi (as) telah mengutus aku sebagai pemberi khabar gembira dan sebagai pemberi peringatan, yang mendahului beliau mendapat azab yang teruk Jika anda menolaknya, aku akan bersabar sehingga Yang Maha Mengasihani mengizinkan arahan saya. sehingga Allah mengetahui bahawa saya telah bersabar ke atas perkara yang lebih pahit daripada kesabaran seperti bagaimana bapa saya (as) telah bersabar."

"Dia mengutus saya supaya saya boleh menyelamatkan kamu dari api yang membakar di dunia dan ... nanti pada hari Kiamat. Ketika apabila kamu menjerit memanggil beliau dan memerlukan bantuan daripada beliau pada waktu pagi dan petang. Dan nanti seseorang akan dikatakan bersalah kerana menyamakan dirinya kepada Aali Muhammad."


Satu kenyataan bagi mengemukakan buku (kitab catatan) oleh penolakan orang yang mendustakan utusan Imam (as) - Rabi3 Al-Awwal-1426 H

No comments:

Post a Comment