Thursday 9 October 2014

Mimpi seorang Ansar III

Kiriman Labbayk_Ahmed
Rabu Disember 7, 2011 11:03
Jantina: Perempuan

Mimpi (rukya) yang memberi kesaksian kepada Imam Ahmad Al-Hassan (as)

Jazakum Allah Khair saudara (yang memberi ulasan)...


Rukya (mimpi) 7:
Tarikh: 30/3/2009

Saya melihat penderitaan yang semakin meningkat ke atas Ansar; dari penjara dan lain-lain perkara. Kemudian tiba-tiba saya gembira dan berkata: "Ajal Allahu Farajah! Ajal Allahu Farajah!" Yang bermaksud, "Allah telah mempercepatkan kelegaan (kelapangan) beliau." dan yang saya maksudkan Imam Muhammad bin Al-Hassan Al-Mahdi (as), seolah-olah dia telah muncul (zuhur).


Rukya (mimpi) 8:

Pada tahun 2003, sebelum saya mendengar tentang Imam Ahmad Al-Hassan (as), saya melihat rukya (mimpi) ini:


Ia adalah hari kiamat, tanahnya gersang seolah-olah ia adalah padang pasir dan manusia berselerak dan menunggu sesuatu yang akan berlaku. Mereka semua ketakutan dan saya melihat mereka tertanya-tanya kenapa mereka takut jika sesuatu yang baik akan berlaku? Tiba-tiba binatang Bumi (دابة الأرض) muncul dari ufuk seperti gunung yang semakin membesar, semua orang takut dan seorang gadis kecil bergegas memeluk ibunya kecuali saya dan kakak saya, kami senang melihatnya. Kemudian tanah itu mula retak dan terbelah dua yang ia memisahkan kami dengan orang-orang lain.

P/S (Tambahan) Seruan (dakwah) Imam Ahmad Al-Hassan (as) menjadi umum pada tahun 2003 dan dialah binatang di bumi yang disebut dalam Al-Quran:

وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ

{Dan apabila perkataan telah jatuh atas mereka, Kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yang akan mengatakan kepada mereka, bahwa sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami. Al-Quran [Al-Naml 27:82] Tafsiran pada yang tersebut dalam kitab Mutashabihat oleh Imam Ahmad Al-Hassan (as).


Wa Alhamdulillah wahdahu wahdahu wahdahu.


Mazmur 55:22 Serahkanlah kuatirmu kepada TUHAN, maka Ia akan memelihara engkau! Tidak untuk selama-lamanya dibiarkan-Nya orang benar itu goyah.


No comments:

Post a Comment