Tuesday 24 February 2015

Soalan 371: Kaya dan Gemuk

Soalan 371: Kaya dan Gemuk


Melihat ayah saya meninggal dunia dalam mimpi sesuatu mengembirakan saya. Saya melihat bapa saya memakai pakaian yang paling indah dan sangat muda dan kelihatan ke dalam cermin seraya berkata: Tidak ada yang lebih indah daripada syurga, dan digembirakan dengan nyanyian (di sana) salah seorang adik beradik perempuan saya dikurniakan rezki mewah telah dibukakan padanya, dan digembirakan dengan salah seorang saudara lelaki saya yang akan gemuk (berkata: Orang itu akan lebih gemuk lagi). Apakah masud nyanyian saudara saya pertama dan saudara saya yang kedua, yang akan gemukitu? Salam hormat.

Dihantar oleh: Fadhil Al-Mahlil – Yaman

Jawapan:
           
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Dan selawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktirafan.


                        
Rezki haqiqi (sebenar) adalah rezki ukhrawi (akhirat) dan panduan (hidayah) kepada yang hak dan amalan yang dilakukannya, dan mengenai kegemukan juga merujuk kepada digembirakan kepada memperbaiki hal kehidupan ukhrawi (akhirat) itu.



Ahmad Al-Hassan
Syawal 1430 H


✡✡✡✡✡


No comments:

Post a Comment