Tuesday 24 February 2015

Soalan 117: Dapat Anak - Baru Lahir


Soalan 117: Dapat Anak - Baru Lahir


Saya melihat dalam mimpi bahawa telah lahir anak saya yang bercahaya, Maksud saya, wajahnya cerah, dan seperti yang saya beritahu kepada mereka yang lain bahawa saya akan menamakannya Ahmad, kemudian dalam hati saya menyebut (Al-Hassan), iaitu: Saya kata di hadapan mereka yang lain saya panggil, Ahmad, dan dalam hati saya memanggil: Ahmad Al-Hassan, apa yang dimaksudkan dengan rukya saya ini?

Saya inginkan jawapan, Al-Syed Ahmad Al-Hassan  sendiri atas rukya ini.

Dihantar oleh: Ibrahim Raghil

Jawapan:
           
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Dan selawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktirafan.

Kelahiran dalam rukya (mimpi) bermakna berita gembira dari Allah, dan pengertian rukya anda dan saudara-mara anda adalah petunjuk (hidayah) untuk Al-Wilayah dan Al-Thahirah (yang disucikan) yang mesti diiltizam atau berwalak padanya..



✡✡✡✡✡



No comments:

Post a Comment