Thursday 12 February 2015

Soalan 369: Hujan - Abu Al-Rahmaat - Arab Saudi

Soalan 369: Hujan - Abu Al-Rahmaat - Arab Saudi
السلام عليكم,


Saya melihat dalam mimpi saya hampir lima tahun lalu ada guruh dan kilat dan hujan, dan saya mahu bertanya kepada sesiapa mengenai rukya (mimpi) saya, apa yang berlaku, ialah saya melihat seorang daripada orang yang beriman (rahimahu Allah) dan bernama Abdullah bin Ahmed Nasser mengetahui soalan saya sebelum dikatakan padanya dan dia menjawab dengan tersenyum dan tongkat di tangannya dengan bersandar padanya. Dia berjalan Al-Mahdi (as) pun muncul, lalu saya sedar dari tidur apabila ketika muadzin azan solat Fajar dengan Allahu Akbar. Adakah Al-Mahdi (as) sebenarnya telah muncul.

Nota: lelaki yang saya lihat meninggal dunia sebelum satu tahun kedatangan Al-Yamani (as), iaitu sebelas tahun yang lalu sebelum rukya saya atau tidak lama sebelum isteri saya melihat (dalam rukya) seorang lelaki yang sama memberitahu padanya, deng menjerit: Al-Mahdi zuhur, Al-Mahdi zuhur. Perkara yang melanda saya dari rukya saya dimana saya tidak berfikir mengenai Al-Mahdi (as) sebelum tidur saya malam itu dan juga malam sebelumnya,. Saya menunggu penerangan tuan terima kasih.

Dihantar oleh: Abu Al-Rahmaat - Arab Saudi
                  
Jawapan:
           
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Dan selawat Allah atas Muhammad dan keluarga Muhammad, para Imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktirafan


Hujan menunjukkan kepada kebaikan yang turun dari langit. Rukya ini hampir tiada simbol yang jelas. nama Abdullah bin Ahmad Al-Nashir) adalah jelas bahawa hubungannya dengan dakwah kebenaran, tetapi dari yang dilihat di bukanlah orang tertentu, tetapi saudara melihat malaikat dari malaikat-malaikat Allah, tetapi ia mewakili rupa bentuk hamba ini kerana saudara tahu kebaikannya dan halaman nama.

Adapun waktu rukya (mimpi) saudara adalah hampir dengan zaman awal dakwah di Hauzah Najaf dan beberapa kawasan di Iraq pada pertengahan tahun 2002, dan juga hampir dengan permulaan dakwah berikutnya hampir pada pertengahan tahun 2003 selepas kejatuhan rejim Saddam dan pendudukan Iraq.

Pada akhir tahun 1999 hingga pertengahan tahun 2002, hampir. Saya yang bertanggungjawab bagi sesuatu kenyataan penyelewengan di Hauzah Najaf dan pembaikan  (islah) di Hauzah, tetapi tanpa mengumumkan sebarang hubungan saya dengan Imam Mahdi (as), Pada akhir tahun 1999 sebagai permulaan dakwah itu, keterlivatan saya tidak diumumkan kepada orang ramai pada masa itu.


Sya3ban Al-Khair / 1430 H
Ahmad Al-Hassan



✡✡✡✡✡



No comments:

Post a Comment