Wednesday 1 July 2015

Mimpi bertaubat dari kesesatan


Pos oleh Tholfiqaar Ansary

Pengakuan Ansary Muhammad yang bertaubat dari kesesatan Black Banner setelah melihat rukya berjumpa Rasulullah (S).

Ansary Muhammad (salah seorang pengikut panji hitam sesat) telah meninggalkan pemujaan sesat tersebut dan dia berkata:

Salam Warahmatullah Alaikom
Allahumma Shali 3ala Muhammad Wa Aali Muhammad, Al Aimmah wal Mahdiyyin wa sallim taslima

Saudara-saudari yang dikasihi Ansar Imam Al-Mahdi dan Al Yamani (as) yang dijanjikan. Saya bersumpah dengan kitab Allah dan RasulNya, saya melihat visi (rukya) ini bahawa Rasulullah (S) memegang dua kaki makhluk serupa haiwan. Salah seekor darinya adalah anjing dan yang kedua adalah seekor tikus. Saya berkata: Wahai Rasulullah, siapakah mereka? Baginda (S) bersabda: Mereka adalah musuh anak saya Ahmad dan mereka adalah Ali Al-Gurayfi dan Abdullah Hashem. Mereka adalah syaitan yang kelihatan seperti haiwan yang menipu orang-orang lemah dan mereka adalah penyebab di sebalik puluhan orang yang membawa kepada api neraka. Orang-orang ini adalah sesat dan menyesatkan. Lalu saya berkata: Ya Rasulullah, aku juga dari panji-panji hitam (Black Banner).

Jadi baginda bersabda kepada saya: Jangan kata panji-panji hitam katakanlah tujuan yang hitam dan kamu adalah seorang lelaki yang baik dan rukya kamu, saya adalah hujjah (bukti) kepada kamu , tinggalkan mereka dan berpisahlah dari mereka dan jangan jadikan orang-orang ini menyesatkan kamu selepas kamu menyokong anak saya. Maka Rasulullah berdiri dan membawa Ali Al-Gurayfi dan Abdullah dan melemparkan mereka ke lembah yang gelap. Rukya berakhir dan Allah menjadi saksi saya.


Dan sekarang saya berlepas diri daripada mana-mana pengikut yang bertujuan gelap sehingga hari kiamat dan saya memohon kepada Allah untuk membimbing orang-orang yang lemah di antara saudara-saudara saya yang ketawa sama seperti bagaimana Gurayfi dan Abdullah Hashem lakukan. Dan Saya mengaku Bertaubat dan beristighfar kepada Allah dan kepada Syed Ahmad (as) dan saya bermohon kepada Allah untuk menerima Taubat dan Istighfar saya dengan hak Muhammad dan keluarga Muhammad dan doakan saya untuk lebih teguh dalam menyokong kebenaran dan keluarga baginda.

No comments:

Post a Comment