Thursday 31 December 2020

Soalan 828: Pembebasan  Dan Keamanan Diri

بسم الله وبالله والصلاة والسلام على خير خلق الله وآله الطاهرين الطيبين،


Dengan nama Allah, dan dengan Allah, dan selawat dan salam atas penciptaan Allah yang terbaik dan keluarga-Nya yang suci dan baik,

 

Tuan yang terhormat, Ahmad Al-Hassan, takdir dan kebaikan Allah, membuat saya mengetahui dakwah tuan yang mulia dan saya telah mencari waktu yang singkat berdasarkan usaha saudara-saudara Ansar di Paltalk, saya tidak menafikan bahawa sejak saya mendengar seruan dakwah dan jantung saya berdegup kencang. Semakin saya mendengarnya dan semakin santai saya memasuki bilik untuk merasakan bahawa saya berada di tengah-tengah orang yang saya sayangi di sisi.Allah. Dalam beberapa hari kebelakangan ini terdapat banyak rukya dengan saya, yang semuanya melarikan diri dan melarikan diri, dan saya gembira mengenainya, tetapi saya takut bahawa itu akan menjadi malaise atau menyembunyikan apa yang tidak saya ketahui, dan setelah itu, menasihati saya tentang rukya saya, semoga Allah melindungi anda, dan jika saya layak untuk memanggil saya Allah dilucutkan dari limpah kurnia ini. Mereka membimbing saya dalam kebingungan saya. Allah berada di belakang niat. Semoga Allah membalas anda dengan semua kebaikan dan semoga Allah memberi saya berkat anda. 

Isteri saya melihat dalam rukya bahawa kami berdua melarikan diri, tetapi masing-masing melarikan diri dari musuh, tetapi tanpa mengenali wajah mereka, kami sampai di lembah dan kami tidak berdaya dan kami bingung bagaimana untuk bertahan hidup. Oleh itu, saya menyeberangi lembah dengan cara yang sangat mudah yang tidak saya jangkakan, dan isteri saya terkejut dan mula mencuba juga dan mudah baginya sehingga kami melintasi lembah dan Isteri saya berkata kepada saya dalam mimpi: Ini adalah lembah kemuliaan Subhana Allah, kami melintasinya dengan mudah, dan saya terjaga selepas kata-kata ini. Rukya berakhir. Apakah tafsirannya? Terimalah salam saya yang paling hangat, paling sayang dan paling berharga dari saya yang mengharapkan doa-doa tuan pada saya dan keluarga saya,

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

 

Pengirim: Mumaddi Maghribi - Al-Maghrib

 

Jawapannya:

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Saya mohon kepada Allah agar memberi anda kejayaan untuk kebaikan di akhirat dan dunia. Dialah pelindungku, dan Dialah yang meindungi orang-orang yang soleh. Rukya itu adalah berita baik untuk anda, insya Allah, semoga Allah menyelamatkan anda dari musuh anda dari syaitan manusia dan jin yang bertujuan untuk menghancurkan anda di Neraka Jahannam, semoga Allah memberkati anda, dan insya Allah, akan digantikan kepada anda seperti dalam rukya keselamatan dan mencapai kebenaran yang dikurniakan Allah kepada anda.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

 

Ahmad Al-Hassan

Jamadi Al-Akhirah / 1432


No comments:

Post a Comment