Friday 25 December 2020

 Soalan 820:

بسم الله الرحمن الرحيم، 

ولا حول ولا قوة إ لا بالله العلي العظيم،

اللهم صلي على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:

 

 

Hari ini: 17-6-2010 Khamis, waktu: lebih kurang jam 7:30 pagi. Saya telah melihat bahawa saya sedang memikirkan Ahli Al-Bait (as) dan bagaimana mereka mengelilingi kita, dan kita tidak melihat mereka, tiba-tiba saya melihat cahaya yang sangat terang sehingga ia menjadi (mengwujudkan) anak kecil yang putih dan jatuh ke tangan saya, Kemudian saya membawanya dengan tangan kanan saya dan saya sangat gembira melihatnya, dan saya pergi ke bilik ayah saya, Di sana ada kakak dan ibu saya yang duduk di lantai, Kemudian saya berkata kepada mereka: Lihatlah anak yang diberkati ini yang muncul secara ajaib di tangan saya seolah-olah dia adalah seorang imam atau yang dihantar darinya.

 

Pengirimr: Zainab - Iraq

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

 

Anak di tangan kanan mewakili kebaikan dan kebajikan yang mendorong anda untuk mengingati Allah dan auliakNya, dan ini bermaksud bahawa dia menghilang ketika dia beralih ke sisi kiri, Iaitu pemberian dan pengembangan ilahi ini menjauh dari anda ketika anda melalaikan dan berpaling kepada dunia dan kegelapan yang ditunjukkan oleh sisi kiri dalam rukya. Rukya ini mendesak anda supaya di sepanjang masa anda dalam keadaan mengingati Allah dan auliakNya, sehingga semasa anda hidup di dunia ini, anda dapat mengabadikan mengingati Allah dalam segala sesuatu yang ditawarkan kepada anda, mulai dari menyenaraikan makanan hinggalah anda memuji dan bersyukur kepada Allah atas setiap nikmat sehingga anda melihat Allah dan auliakNya dan malaikat-Nya dalam segala hal..

 

Ahmad Al-Hassan

1433 H. .

         

No comments:

Post a Comment