Saturday 26 December 2020

 

Soalan 821: Nikmat Rukya Malakut

بسم الله الرحمن الرحيم،

 وصلى الله على نبينا محمد وآله الأئمة والمهدين وسلم تسليماً كثيراً.

 

Salam atas tuan dan selamat datang, wahai putera Fathimah Al-Batul, wahai rahsia yang tersimpan di dalamnya, dan segala puji bagi Allah yang telah membimbing kami untuk mengenal kebenaran tuan, Segala puji bagi Allah. Tuan. Saya tahu kedatangan tuan, bukan dari manusia, tetapi dengan ilham dari Allah Yang Maha Tinggi sebelum saya mendengar tentang tuan di alam jasmani ini beberapa tahun yang lalu, dan rukya-rukya yang saya mahu dengan jasa baik tuan untuk menafsirkannya, iaitu:

 

Sebelum saya mendengar dakwah tuan, saya telah mengirimkan rukya ini kepada tuan untuk menjelaskannya kepada saya, tetapi saya tidak mendapat jawapan. Mungkin kerana saya menukar alamat e-mel saya setelah saya terlupa, jadi tolong jelaskan rukya ini kepada saya, Wahai Yusuf Aali Muhammad (S). Saya telah melihat (rukya) ini sebelum mendengar seruan dakwah tuan yang diberkati di Alam Malakut, dan rukyanya sangat jelas dahulu, Pada malam yang gelap saya melihat ke langit, dan saya lihat di langit tertulis dengan huruf cahaya kalimah

لا إله إلا الله محمد رسول الله

dan rukya itu berulang pada hari-hari berikutmya, dan juga diulang bahawa kata-kata ini ditulis dengan bintang-bintang, iaitu dua kalimah syahadah Selepas itu saya melihat bahawa saya beriman bahawa Mahdi (as) yang telah muncul, dan saya terus menyeru manusia supaya beriman dengannya, dan saya terus mengatakan bahawa untuk setiap jemaah ada imam yang bersinar dengan ilmunya, dan bahawa imam kamu, Imam Mahdi (as), telah muncul, jadi berimanlah, Dan ketika saya bangun dari rukya itu, saya kagum dan bertanya apakah Imam (as) telah muncul), tetapi saya tidak mendengarnya di dunia nyata, tetapi saya lupa rukya ini, dan ketika saya mengetahui tentang seruan dakwah tuan di dunia ini dan saya memberitahu saudara-saudara ansar semoga Allah memberkati mereka: Kamu melihat rukya dan saya tidak melihatnya, dan setelah itu ia mengingatkan saya tentang tuan dan saya beriman di dunia ini dengan dakwah tuan yang diberkati, saya sedang berjalan dengan kereta saya dan mengucapkan salam kepada tuan secara langsung untuk pertama kalinya di hadapan Allah dan saya terus mengucapkan salam atas tuan wahai, Imamku, Ya Ahmad, Ya Wali Allah, Ya Hujjah Allah, saya segera teringat rukya yang saya lihat bahawa saya menyeru kepada Imam (as) lalu saya menangis semahu-mahunya. Takwil rukya ini muncul di dunia ini, dan saya terkejut dengan ramai orang yang buta di dalamnya, dan saya tahu bahawa Allah Taala sedang berbicara kepada saya dan mengatakan kepada saya bahawa orang yang saya lihat dalam rukya dan yang didakwah itu adalah Mahdi yang pertama (as).

 

Mengenai rukya lain yang saya lihat, saya berada di dalam Kaabah, dan saya melihat dua orangg kerdil hitam merokok, jadi saya mengusir mereka dan saya sholat di Kaabah.

 

Sementara rukya yang lain pula adalah setelah saya menghidupkan Malam Al-Qadar pada malam 23 Ramadan dan tidur, saya melihat para malaikat turun pada Malam Al-Qadar, dan setelah saya beriman dengan tuan di dunia nyata pada bulan Ramadan, saya tidur dan merasa sangat bahagia di alam lain, dan kemudian pada bulan Ramadhan yang sama, saya melihat langit terbuka. Dan roh saya naik ke langit sementara tubuh saya tergantung di dunia dan jantung saya berdegup kencang, tetapi saya yakin langit terbuka untuk saya dan naik secara automatik dan saya melihat bintang-bintang yang saya tidak pernah melihat hal seperti itu dalam hidup saya, wahai tuan, Adakah ia Malam Al-Qadar, wahai tuan, dan adakah ia serupa dengan firman Allah Taala.

وَلَوْ فَتَحْنَا عَلَيْهِم بَابًا مِّنَ السَّمَاءِ فَظَلُّوا فِيهِ يَعْرُجُونَ

Dan jika seandainya Kami membukakan kepada mereka salah satu dari pintu-pintu langit, lalu mereka terus menerus naik ke atasnya, [Al-Hijr 15:14] 

Kemudian saya melihat empat bulan, jadi saya berkata pada diri saya, saya biasanya melihat satu bulan, oleh itu sesuatu mesti berlaku di dunia ini, dan keempat bulan ini sudah lengkap., dan setelah beberapa saat saya melihat bulan dari yang menghampiri bumi dan membesar beratus-ratus kali dari bulan biasa sambil menatap saya dan menoleh ke arah kiblat dan cahayanya menerangi bumi, kemudian saya bersyukur kepada Allah dan bersujud syukur ke arah kiblat, tetapi ada satu daripadanya yang saya tidak tahu (kenal). Saya bangun dari tidur dan merasakan bahawa saya berada di Alam Malakut, merasa dari alam yang berbeza, dan setelah itu saya melihat bahawa Rasulullah (S) menghilang, dan setelah dia mengatakan wasiat baginda kezuhuran Al-Qaim Al-Awwal, Ahmad (as) bersama para sahabatnya setelah Rasulullah (S) dibawa untuk dikebumikan. Tolonglah berikan nasihat kepada kami, semoga Allah memberi ganjaran kepada tuan dan menolong kami dan tuan.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hujjah-ku Ahmad Al-Hassan (as)

 

Pengirim: Anakanda Abdul Wahab Othman Sweden / Malmo

 

Jawapan:

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين،

وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Semoga Tuhan memberikan anda kejayaan bagi semua kebaikan. Semua rukya anda baik dan kurniaan daripada Allah untuk anda, dan Allah mengilhamkan kepada anda yang ghaib seperti yang diwahyukan kepada para nabi (as). Saya berssyulur kepada Allah atas nikmat anda dengan kurniaan besar ini, dan Insya Allah, anda adalah salah seorang yang berjaya, dan saya bermohon kepada Allah agar anda tabah dan menyokong kebenaran. Insya Allah takwil beberapa rukya anda bahawa Allah akan mengurniakan kepada anda dengan menolong Al-Mahdi, dan Allah adalah Pemberi kejayaan. Saya bermohon kepada Allah agar anda tetap berpegang pada kebenaran dan agar Allah meneguhkan pendirian ke atasNya selamanya selagi anda hidup. Dialah penjaga saya dan Dialah yang menjaga orang-orang soleh. Dan saya meminta maaf kepada anda kerana terpaksa memperincikan sekali lagi rukya anda, dan jika ianya hilang pada masa lalu, maka ini adalah kehendak Allah, jadi marilah kita menerima apa yang Allah SWT kehendaki.

والحمد لله رب العالمين.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

.

 

Ahmad Al-Hassan

Muharram Al-Haram / 1432 H.      

No comments:

Post a Comment