Wednesday 30 December 2020

 

Soalan 825: Dakwah dihalang Jin dan Manusia

 

بسم الله الرحمن الرحيم، اللهم صل على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً كثيراً.

 

Salam atas Al-Qaim Ahmad dan rahmat Allah serta keberkatanNya. Salam atas saudara-saudara yang selalu disayangi para ansar Allah, dan rahmat Allah serta keberkatanNya.

 

Empat tahun yang lalu atau lebih dari itu, sebelum saya beriman dengan seruan dakwah yang benar, seruan dakwah keluarga Muhammad (S) atas kelalaian dan kegelapan saya di mana saya berada dalam rukya itu. Di alam rukya, seolah-olah saya sedang duduk di Husseiniyah Ansar di kota Nasiriyah, dan saya sedang duduk, dan ketika saya bangun untuk meninggalkan Husseiniyah, Profesor Dhiya Al-Zaidi (Semoga Allah melapangkannya) memegang tangan saya dan dia bertanya kepada saya: ke mana kamu akan pergi, kerana Al-Syed Ahmad akan datang, dan saya pun duduk menunggunya. Ketika Al-Syed Ahmad (as) masuk, dia memberi salam dan bersalaman kepada setiap orang Ansar, dan kami duduk, ketika saya duduk dekat dengan Al-Syed di sebelah kanannya dan saya berkata kepadanya, Maulai! Sheikh Salam .. dan tentu saja Sheikh Salam dari orang-orang dari keluarga saya di Nasiriyah .. Apa yang penting, saya memberitahunya bahawa Syeikh Salam mengatakan bahawa Ahmad Al-Hassan tidak sholat hingga sholat subuh, jadi bagaimana dia boleh menjadi washi dan utusan Imam Al-Mahdi (as)? Al-Syed Ahmad berkata kepada saya, "Adakah wajar, Syeikh Salam menghujjahnya, Syeikh Salam adalah teman saya. Kemudian Al-Syed sholat menghadap ke arah kiblat, dan ketika Al-Syed Ahmad sujud, dia mulai berdoa melawan Syekh Salam akan kebinasaannya.

Semasa Al-Syed terus sholat, dia mula menghilang atau Al-Syed lenyap sehingga saya tidak lagi melihatnya, tetapi hanya mendengar suaranya, rukya itu berakhir.

 

Dan di alam dunia (dunia nyata), dan setelah hampir tiga bulan selepas rukya itu, Syeikh Salam meninggal dunia, dibunuh dalam keadaan misteri.Apa yang penting ialah apakah Al-Syed Ahmad (as) menbinasakan orang-orang yang menentang dakwahnya, sebagai contoh, atau apa yang berlaku? Saya harapkan saudara-saudara Ansar mendapatkan jawapannya dari Al-Qaim Ahmad (as) atau dari salah seorang Ansar yang dapat menafsirkannya.

 

Rukya kedua:

 

Saya memasuki dakwah, beriman dan membenarkannya pada bulan Rajab, tahun 2010 M, dan setelah beriman saya, saya mendapat rukya, Ianya adalah: Seolah-olah saya sedang mencari pekerjaan, dan mereka memberitahu saya bahawa jabatan ini hanya mempunyai pengurus dan memerlukan pekerja. Jabatan ini diikuti oleh majlis perbandaran, yang penting ialah saya memasuki jabatan itu dan tidak menemui pengurus di dalamnya.

Saya membuka salah satu pintu bilik dan mengejutkan seorang lelaki berusia tujuh belas tahun yang sedang tidur. Saya membuka bilik kedua dan mendapati orang yang sama sedang tidur, dan saya menjadi yakin di dalam diri saya bahawa dia adalah jin dan bukan manusia. Dan ketika saya ingin mengalah, dia mengikut saya ke pintu. Dan dia memberitahu saya, ini jin, tunggu sebentar, lihatlah, saya seorang gadis, bukan anak lelaki, jadi saya memastikan bahawa dia seorang gadis. Lalu dia berkata kepada saya gadis ini adalah jin, saya mencintaimu. Saya katakan kepadanya, saya tidak mencintaimu, dan dia berubah bentuk menjadi sangat jelek, jadi saya takut akan hal itu dan mengatakan kepadanya, Tak! Tak! Tak! saya mencintaimu, dan kemudian dia pergi ke sebuah daerah di Nasiriyah di belakang klinik pesakit luar dan saya mengikuti jin dan bersamanya dua yang lain, jumlah jin itu menjadi dua wanita dan seorang lelaki. Yang penting adalah ketika saya pergi ke belakang klinik dan hampir menjadi pertempuran antara polis dan penyokong Muqtada Al-Sadr, dan saya menjumpai pelekat kecil yang saya letakkan pada lelaki itu dan lelaki itu dari jin dan ia meletupkannya, dan saya membayangkan bahawa saya telah meninggalkannya, dan kemudian saya pergi ke sebuah rumah yang saya tidak tahu dan ia mengandungi dua bilik. Bilik kedua seolah-olah ia adalah bilik Paltalk, tetapi ia adalah bilik batu bata dan bangunan yang saya mahu masuk ada ansar di dalamnya, tetapi jin menghalang saya, jadi saya menyuruh mereka pergi, atau kalau tidak, saya meniup anda seperti rakan anda, sehingga mereka tersenyum, dan jin ketiga memasuki kawan mereka, dan saya putus asa bahawa mereka tidak akan mati. dan khayalan saya adalah untuk bergabung dengan Ansar di bilik sebelah, tetapi bagaimana caranya, jadi saya menanggalkan baju saya dan memukul mereka dengan kemeja dan menyeru Ya Ahmad Al-Hassan, dan wajah mereka berubah jelek dan menakutkan, dan saya mengulangi panggilan itu, sehingga mereka mengambil dua langkah ke belakang, dan kemudian saya bergerak ke atas mereka atau memukul mereka dengan baju dan menyeru: Ya Yamani Aali Muhammad dua kali dan wajah mereka menjadi lebih menakutkan dan jelek, jadi saya menyingkirkan mereka dan pergi ke bilik Ansar, dan saya dapati hanya tiga orang lelaki, yang termasuk di antara para tetamu dan bukan dari ansar. Saya bertanya mereka di mana ansar berada, jadi mereka mengatakan baru sebentar mereka pergi. Rukya telah berakhir, apa kemungkinan tafsirannya.

والسلام عليكم.

 

Pengirim: Hussein Al-Tamimi, Iraq –

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Semoga Allah memberi anda kejayaan untuk semua kebaikan. Masalahnya tidak seperti yang anda fahami. Sebaliknya, ia adalah kehendak Allah untuk menyingkirkan sesiapa yang Dia kehendaki dari mereka yang menjadi batu sandungan di jalan supaya mereka tidak menjadi penyebab untuk menyesatkan manusia, terutama mereka yang menggunakan kedustaan untuk menyesatkan manusia. Rukya kedua anda menjanjikan khabar gembira untuk anda, insya Allah, kerana syaitan sedang berusaha untuk menyekat jalan Kebenaran yang ada pada anda, tetapi dengan rahmat Allah Yang Maha Suci, Allah menyelamatkan anda dari tipudaya mereka. Segala puji bagi Allah, Dialah pelindung ku, dan dia melindungi orang-orang yang soleh.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

 

 

Ahmad Al-Hassan

Muharram Al-Haram / 1432 H

 

No comments:

Post a Comment