Thursday 31 December 2020

 Soalan 827: Jangan Jadikan Iman Memberi Kesan Negatif Terhadap Kehidupan

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،

 

Saya adalah salah seorang yang beriman dengan dakwah ini tidak lama dahulu, dan saya telah melihat beberapa rukya yang semuanya mengesahkan bahawa Al-Syed Ahmad Al-Hassan adalah Al-Yamani dan seruan dakwah tuan adalah seruan yang benar, begitu juga dengan rukya yang saya lihat mengesahkan bahawa kelapangan (Al-Faraj) itu sangat dekat, Inilah yang membuat saya menghentikan semua kerja dan urusan saya dan bahkan menawarkan diri untuk membuka projek baru di Jerman dengan seorang teman dengan modal dan usaha saya, dan saya tidak memasuki kerjaya ini sehingga saya tidak akan memberikan komitmen dan meninggalkannya dan kembali ke Iraq jika ada perkara yang disebut dan sampai ke titik untuk tidak berpindah ke kediaman baru dan selalu menunggu sesuatu yang akan berlaku.

 

Saya ingin nasihat daripada tuan, mengenai apa yang harus dilakukan. Sekiranya saya terus menunggu atau meneruskan urusan saya di sini dan masuk ke dalam projek ini?

 

Dan saya ingin memberitahu tuan rukya terakhir yang saya lihat, kerana saya melihat dalam mimpi bahawa saya sedang berjalan di sebuah bandar Eropah dengan seorang wanita muda dan bercakap-cakap dengannya, Tiba-tiba bandar ini diselamatkan dan di penghujungnya seolah-olah ia adalah pasar yang popular di Iraq, dan pasar ini sedang bergolak dan saya memberitahu mereka supaya naik tangga ini, Dan ia terdapat di pasar. Tangga ini adalah tangga di tanah dan diangkat ke bukit, kota, atau bangunan. Salah seorang saudara saya yang telah mati, dia hadir dan namanya Hussein, dan dia memanggil orang untuk naik, dan di tengah jalan pertempuran terjadi dan kebanyakan orang kembali dan tidak naik. Tetapi saya terus naik dan ketika saya sampai di sana ada sebuah bangunan dan ada juga kekacauan yang berlarutan, dan ada pembunuhan, wartawan, dan tembakan, dan bangunan ini berada di pinggir sungai, Tetapi sungai ini di sebelah tempat saya yang baru kering dengan lumpur. Di sebelahnya ada sebuah bandar Eropah dengan bendera Eropah. dan mereka adakan Perayaan dan orang-orang berenang di tebing, dan di antaranya ada seorang kawan saya bersama mereka, bernama Ihsan, dan sungai di sisi mereka mempunyai air dan bukan lumpur, dan terdapat keretakan di sungai yang memisahkan mereka, dan saya bertanya kepada mereka tidakkah anda melihat bahawa bandar di sebelah anda membunuh sebahagian daripada mereka? Dan salah seorang dari mereka menjawab. Kami tidak ada kaitan dengan mereka, yang ada di dalamnya. . Kemudian saya melihat sebahagian besar kebun kelapa sawit berdiri dan berjalan mengikut arus sungai dan menyeret apa saja di sepanjang perjalanan dari arah Eropah, dan saya memanggil rakan saya Ihsan untuk keluar, arus deras akan membawa anda. Adalah diketahui bahawa rakan saya tidak beriman dengan dakwah ini, tetapi arus deras membawa mereka dan hanyut ke celah-celah. Dan arus deras terus ke arah bandar, yang mengalirkan lumpur, dan saudara saya di dalam lumpur. Adalah diketahui bahawa saudara saya berada di hauzah di Najaf, dan saya memanggilnya, dia tidak keluar, dan semasa arus deras ini mengalir muncul kapal-kapal hitam besar yang bertentangan dengan arah arus deras dan berangkat, dan ketika arus deras naik, mereka naik, dan setelah itu aku memberitahu mereka bahawa ini adalah ramalan yang diberitahu oleh Isa (as), kepada kita. Dan seseorang bertanya kepada saya, Dia adalah seorang Masihi dari manakah anda mengenali Isa Al-Masih dan ramalannya? Saya memberitahunya bahawa Afli Al-Bait (as) yang memberitahu kami tentang hal itu dan tebing sungai mula tergelincir, dan seorang ibu tua berpaut di tebing

Saya cuba membantunya, tetapi saya tidak berjaya. Dia berkata kepada saya, tinggalkan saya dan pergi, kerana saya sudah berakhir, dan kami terdengar suara yang berkata, Pergilah ke kebun, dan kebun itu berada di tempat yang tinggi dan ada tembok tebal. Saya dan orang Masihi (Kristian) memanjat dengan kuat dinding ini. Kami naik dan ada cahaya besar yang keluar dari taman ini. Suara itu berseru sesiapa yang masuk ke kebun ini akan selamat. Kami masuk dengan ketakutan, dan orang Kristian itu menghilang, dan saya tetap bersendirian. Saya melihat seekor singa berlari sangat cepat menuju arus deras, sementara saya tetap berdiri di tempat saya dan ia melewati saya dan pergi ke arah arus deras ..

 

Nasihatkan saya, wahai tuan, saya meminta anda menjawabnya, tuan. Ahmad Al-Hassan atas apa yang diceritakan?

 

Saya mahukan nasihat kerana semua urusan terhenti dan saya berasa tidak tenteram.

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Semoga Allah memberi anda kejayaan untuk semua kebaikan, bekerja secara semula jadi (tabiei) dan jangan jadikan iman anda memberi kesan negatif terhadap kehidupan atau pekerjaan anda, tetapi jadikan ia alasan untuk anda meningkatkan keyakinan, kepastian dan kestabilan, Kerana orang mukmin melebihkan Allah dan mengenalinya dan yang akan menjadikan anda lebih tenang dan yakin dan tidak peduli dengan apa pun di dunia yang anda akan meninggalkannya atau memenanginya, Saya mohon kepada Allah untuk anda agar Dia menjayakan anda, membimbing anda kepada semua kebaikan. Dialah pelindung saya dan Dialah yang melindungi orang-orang soleh.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 

 Ahmad Al-Hassan

Muharram Al-Haram / 1432 H


No comments:

Post a Comment