Thursday 31 December 2020

 Soalan 830: Amir Al-Mukminin dan Wahhabi

 

بسم الله رب المستضعفين، الحمد لله رب العالمين، اللهم صل على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Kira-kira dua bulan yang lalu, seolah-olah saya berada di dunia rukya bahawa saya berdiri bersama Amir Al-Mukminin Ali (as) dalam bentuk seorang lelaki yang berpakaian agung pakaian Arab putih dan tersenyum riang, jadi saya berjalan bersamanya tanpa berbicara. Imam duduk di atas permaidani berhampiran seorang lelaki Wahhabi secara berhadapan .. Saya memberitahu Si Wahhabi .. Adakah anda mengenali lelaki ini? Ini adalah Ali Ibn Abi Talib, dan saya duduk betul-betul di hadapan Imam .. Oleh itu, Si Wahhabi takut dan menggigil dan kelu membisu lidahnya padahal lidahnya amat tajam.

 

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam, dan salam atas tuan, Qaim Aali Muhammad, Ahmad Al-Hassan Al-Yamani, dan rahmat Allah dan keberkatannya. Semoga dapat memberikan tafsiran rukya saya.

 

Pengirim: Abu Jaafar - Iraq

 

Jawapannya:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.

 

Semoga Allah memberikan anda kejayaan untuk semua kebaikan. Rukya anda bermaksud anda menjangkau seseorang dengan seruan (dakwah) kebenaran, dan orang ini memusuhinya, tetapi dia terkejut dan tidak dapat bertindak balas dengan suatu apa pun setelah anda mendasarkan hujah kepadanya dengan dakwah kebenaran pada zaman ini.

 

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

 

Ahmad Al-Hassan

Jamadi Al-Akhirah / 1432

 

No comments:

Post a Comment