Saturday 8 June 2019

Kisah Rukyah 2: Halaman 85 – 87


Kisah Rukyah 2: Halaman 85 – 87


Abu Sajad - Najaf


Saya melihat (kasyaf) dalam jaga, ansar berada di dalam penjara besar dan pintunya dikunci dan kami mempunyai dua penjaga. dan saya dipanggil sebagai orang yang tidak bersalah, dan mereka membawa saya keluar dari penjara ini, jadi pengawal itu mengeluarkan saya dan meletakkan saya di hadapan Imam Mahdi (as) lalu berkata kepada saya, tangan dipanjangkan ke atas Imam (pemimpin) yang terlaknat dan lidah dilanjutkan kepada pemimpin yang terlaknat dan mata diperluaskan kepada pemimpin yang terlaknat. Kemudian Imam Mahdi (as) berkata kepada saya: Yang mana kamu mahu? Saya berkata: Dengan Al-Syed Ahmad, dan mengulanginya tiga kali dan saya memilih Al-Syed Ahmad lalu Imam Mahdi (as) melepaskan saya dan saya berdiri di tepi Al-Syed Ahmad Al-Hassan, yang berdiri dekat dengan Imam (as).

Ulasan: -

Rukya ini dilihat selepas Haidar Musyattat murtad dan sesiapa yang mengikutinya, Allah ingin melindungi (Abu Sajad) dari bersamanya dan mengenalkannya kepada auliakNya dan kedudukan Al-Syed Ahmad Al-Hassan sebagai tambahan kepada apa yang melayakkannya mengingkari dan bertentangan dengan Al-Syed Al-Mansur itu (Al-Syed Ahmad). Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Abu Sajad - Najaf


Kemudian saya melihat dalam kasyaf (Al-Mukasyafah) Imam Mahdi (as) dan terdapat pertemuan ansar di suatu tempat dan termasuk yang hadir adalah (Haidar Musyattat), dia sedang menangis, Lalu berkata Imam (as): Apa yang memanjangkan tangan ke atas Imam (pemimpin), maka saya mengulangi kata-katanya (as) dan saya berkata tangan yang dipanjangkan kepada imam yang terlaknat dan lidah dipanjangkan kepada imam (pemimpin) yang terlaknat dan mata yang diperluaskan kepada imam (pemimpin) yang terlaknat. Lalu dia (as) berkata, dia mengetahui dirinya. Maka dengan itu dia masuk penjara. Haidar Musyattat keluar dan masuk penjara, Sesungguhnya siasatan ini telah dicapai dan Haidar Musyattat telah dibawa ke penjara di Iran sendiri, Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.


Hakim - Nasiriyah


Dalam alam rukya saya melihat Imam Mahdi (as) atau Al-Syed Ahmad Al-Hassan. Imam (as) telah berkata kepada saya, Marilah menziarahi makam Fatimah Al-Zahra’ (as) dan makam Nabi Daud (as). Lalu kami pergi menziarahi teman-teman suci (as) di padang pasir di mana tidak ada sesiapa pun dan yang ada hanya Imam (as) atau Al-Syed Ahmad Al-Hassan saya dan kami dapati (rakit dari tanah liat) yang sangat memudahkan kami pergi menziarahi beberapa makam (as) dan Nabi Daud (as) dan kemudian saya terjaga dari tidur. Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.

Ulasan: -

Sama ada rukya Al-Imam Al-Sohib (Semoga Allah menempatkan beliau di bumi) atau utusannya (Semoga Allah memelihara, dari segala kejahatan) Bahawa ianya menunjukkan dakwah Imam (as) seperti yang ditunjukkan oleh ziarah kepada Al-Zahra’ (as), secara khusus, tidak mengenal atau menziarahi Al-Zahra’ (as) melainkan dengan rukya khusus yang meliputi ansar secara umum kerana mereka dibawakan dengan mukjizat untuk menunjukkan beberapa makam Al-Thahirah (as). Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.



Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas



No comments:

Post a Comment