Sunday 9 June 2019

Kisah Rukyah 2: Halaman 87 – 90


Kisah Rukyah 2: Halaman 87 – 90


Hakim - Nasiriyah

Dalam alam rukya, saya mendengar suatu suara di langit, menyeru Imam Mahdi (as) tekah zuhur. Maka saya bersama beberapa orang ansar dan sekumpulan ansar bergegas pergi sehingga kami sampai ke pintu. Maka kami bertanya kepada seseorang: Adakah imam itu ada. dia berkata: ya dan kami masuk dan mendapati imam ada di situ. Saya memberi salam kepadanya lalu beliau menjawab salam kepada saya, dan saya memberitahunya saya seorang ansar. Dia berkata, Ya, saya tahu kamu seorang ansar kamu akan pergi menyaksikan jihad bersama sohib kamu dan kemudian masuk sekumpulan lelaki dan wanita bercakap dengan Imam (as) lalu Imam berkata, Apa maknanya aku wajah Allah, aku Khalifah Allah, tetapi manusia meninggalkannya.


Umm Zahra’ - Nasiriyah


Saya melihat dalam alam rukya, saya dan suami saya berada di atas bukit kecil  dan Imam Mahdi (as) duduk bersama kami (as) berselubung, saya di sebelah kanan Imam Mahdi (as) dan suami saya di sebelah kiri (as) dan di hadapan Imam (as) ada seorang lelaki berdiri dan dia  juga berselubung dan dia menyeru manusia supaya membantu Imam Mahdi (as), dia memakai disydasyah kelabu gelap dan berkata kepada manusia supaya membantu Imam dan bersedia untuk menyokong Imam Mahdi (as) tetapi orang-orang tidak peduli dan tidak memberi perhatian kepadanya, dan dalam pada itu, Imam Al-Mahdi (as) membuka selubungnya. saya dan suami saya melihatnya. Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.


Umm Zahra’ - Nasiriyah


Saya melihat dalam suatu rukya, saya sedang berdiri di atas bukit yang besar. Di atas bukit itu ada sebuah rumah diperbiat dari tanah liat dan dalam masa yang sama langit berubah dan muncul Imam Mahdi (as). Dia menyerupai Imam Al-Hussein (as) dan Imam menjadi tempat matahari dan kami gembira kerana kami berada di dalam rumah bersama Imam (as) dan kemudian Imam (as) menghilang kemudian datang lagi kali kedua. Di tempat matahari dan ada bulan sabit di bawahnya dan keluar dari kanan Imam (as) kuda berwarna kemerahan dan dari arah kiri keluar sesuatu yang saya tidak kenal. Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.


Umm Zahra’ - Nasiriyah


Saya melihat peperangan antara ansar Imam Mahdi (as) di satu pihak dan Amerika dan tali barut mereka para pengkhianat di pihak kedua. Ansar Imam Mahdi (as) memerangi Amerika dan tali barut mereka para pengkhianat. dan di tangan Imam Mahdi (as) ada PKC dan dalam pada itu, saya dan adik saya pergi ke sebuah rumah. Rumah itu di atas sebuah bukit yang di sekelilingnya berlaku pertempuran antara ansar dengan Amerika dan tali barut pengkhianat mereka. Ketika saya pergi, suami saya datang dan memberitahunya sifat-sifat Imam Mahdi (as). Dia berkata kepada saya: Ada tahi lalat hitam dan kemudian berkata kosongkan rumah, tentera Amerika akan datang membunuh kita. kemudian masuk tentera Amerika dan tali barut mereka para pengkhianat dan mengajukan senjata kepada kami dan mereka mahu membunuh kami. Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.

Ulasan

Walaupun rukya itu adalah antara ansar dan pasukan pendudukan dan yang mereka lantik tentulah itu ada kemungkinan masuknya was-was sekali tetapi rukya bersama Imam (Semoga Allah menempatkan beliau di bumi) dan dia membawa senjata yang boleh menghambat di kalangan syaitan yang akan mencampur adukkan rukya sehingga dinafikan rukya itu, Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Syeikh Badr - Najaf


saya melihat dalam dalam rukya, Rasulullah (S) bersabda: ”Perumpamaan Ahl Al-Baitku adalah seperti Bahtera Nabi Nuh sesiapa yang menaikinya akan terselamat dan sesiapa yang meninggalkannya akan tenggelam dan apabila berakhir hadits itu, saya melihat gelombang banjir air di langit dan saya melihat kapal yang tersergam dan bergerak dengan keberkatan Allah SWT dan saya melihat diri saya berada dalam kapal itu, Dengan itu saya tahu dalam rukya itu ia adalah kapal Al-Syed Ahmad Al-Hassan washi dan utusan Imam Mahdi (as). Wal-Hamdu Lillahi Rabbi Al-3alamin.

Ulasan: -

Banjir dan gelombangan ombak adalah azab dan fitnah dan kapal bagi yang hidup sejak Allah menciptakan Adam, ia adalah penyelamat dan tidak terselamat kecuali adalah kapal Aali Muhammad dan pada hari ini adalah dakwah Imam Mahdi dan anaknya. Wal-Hamdu Lillahi Wahdah.


Sebelum ✡✡Menu✡✡ Selepas



No comments:

Post a Comment